Archief - HTML/CSS: vervelende 1px border in header.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Ok, ik heb deze website gemaakt. Nu als je hem in Mozilla Firefox bekijkt is er niets aan de hand, maar als je hem in IE bekijkt, dan voegt gij zo een vervelende 1px border toe onderaan de header... Ik heb al geprobeerd om de height op auto te zetten, op 119px ipv 120px... maar het helpt precies niet, ik heb deze bug nog al gehad bij layouts.... Weet iemand hoe ik hem kan verhelpen of vermijden??? Thx

Bram

Legacy Member
Zero Grav zei:
line-height

Html/Css..
pls explain, ik ben nog niet zolang bezig met divs en css (ik kom van good old noobie photoshop layouts slicen om dan in standaard tables te zetten) en weet dus niet waarover ge het hebt...

line-height: 0px; in m'n #header zetten, is het in ieder geval niet...

orez

Legacy Member
Gelieve een correct gebruik van de prefixes toe te passen. Dit is een duidelijk HTML/CSS Probleem. Een Q wordt gebruikt als er geen scripting/opmaaktaal aan te pas komt.

Usernote ontvangen.

meer info vind je hier: https://www.beyondgaming.be/archive....237/oude-forumregels-updated-18042008.294625

Ik neem aan dat je dit muggeziften vind, maar als iedereen zo zou reageren en een Q: beginnen gebruiken gaan we terug naar af en wordt dit forum weer 1 grote warboel.

BloodSeaker

Legacy Member
Probeer een sbij de header uw padding op 0px te zetten...

Daar zou de fout best nog kunnen zitten :)

BloodSeaker

Legacy Member
Zero Grav zei:
http://www.htmlhelp.com/reference/css/text/line-height.html

http://www.google.be/search?hl=nl&q=line-height
Google wist het blijkbaar wel.


Typ je code ook in als:


<div id="master"><!-- start of the layout --><div id="header"><img src="5.jpg"></div><!-- end header -->

Welja, niet deze, dit is gewoon een aanpassing, maar ik bedoel doorlopend, ie gaat dat anders als een spatie beschouwen

Of ge doet het op de logische manier en zet nie de header image als <img> ertussen maar als background van uw header div ;) dan hebt ge veel interessanter code en zet ge gewoon <div id="header"></div>

Bram

Legacy Member
ja, maar nu hemmek een stukske code via google ergens gevonde (ik ken geen java) waardoor da als ge op de header klikt, em nen nieuwe random header geeft... ik weet nie ofda da nog mogelijk als ik m'n jpg als bg stel ipv img... ik had er ook wel aan gedacht maar ja, daarmede...

Zero Grav

Legacy Member
BloodSeaker zei:
Of ge doet het op de logische manier en zet nie de header image als <img> ertussen maar als background van uw header div ;) dan hebt ge veel interessanter code en zet ge gewoon <div id="header"></div>

Neen, dan zet je een div met een onzichtbare h1. Voor de rest zou'k het sowieso zo aangeraden hebben maar als je de site bekeken zou hebben dan wist je dat de header ook een link vormde die een javascript activeerde voor een andere header.

Bram

Legacy Member
Zero Grav zei:
Typ je code ook in als:


<div id="master"><!-- start of the layout --><div id="header"><img src="5.jpg"></div><!-- end header -->

Welja, niet deze, dit is gewoon een aanpassing, maar ik bedoel doorlopend, ie gaat dat anders als een spatie beschouwen
this did the trick! welbedankt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan