Archief - HTML/CSS: Probleem met borders

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Inv`

Legacy Member
http://users.pandora.be/invader/site.htm

Als je dit document opent met IE zie je dat langs de linkerkant, een stukje vanboven en vanonder de lijn dikker is dan derest.

open je dit met Firefox dan zijn alle lijnen dun

ik zou graag willen dat alle lijnen dik zijn, zoals de linkerkant bij IE

ik heb al zitten prutsen met border (bottom, left, right en top): black 1px solid maar nooit alle lijnen worden dik en in de 2 browers wordt het altijd anders weergegeven :(

iemand die mijn probleem kan oplossen?

bedankt

Inv`

Legacy Member
ik heb het het met css geprobeerd, maar dat lukte niet

ik heb met black 1px solid gewerkt, ik gebruikte left bottom top en right maar nooit alle lijnen waren zwart

dahousecatfelix

Legacy Member
Inv` zei:
ik heb het het met css geprobeerd, maar dat lukte niet

ik heb met black 1px solid gewerkt, ik gebruikte left bottom top en right maar nooit alle lijnen waren zwart
idd, het lukt mij ook niet :p
kunt ge nie anders gewoon 1 px plaats tussen de 2 div's laten?

Inv`

Legacy Member
ik ben een beginner he dus dunno :)

ik wil gewoon da al die lijnen zo een zwart solid lijntje krijgen

Rvl

Legacy Member
Het bekende probleem van "al willen lopen als men nog niet eens kan kruipen" :).
Leer eerst eens de basis van HTML en dan CSS voor je aan je echte website begint want anders ga je constant hier met vragen komen. Deze code trekt namelijk op niets (zowel inhoudelijk als structureel). en kijk vooral ook hoe een table juist werkt en probeer de structuur te begrijpen voor je zelf exotische tables begint te maken. (hier zit trouwens het probleem waarom je border niet doet wat jij wil.)

Inv`

Legacy Member
ik heb dit bij style geplaatst:

table { border: 1px solid black }
td { border: 1px solid black }
tr { border: 1px solid black }
tbody { border: 1px solid black }

en nu werkt het wel, althans met Firefox

Bertold

Legacy Member
wel begint mss eens met uw eerste td tag te sluiten voor ge een tweede opent ;) da zou mss al iets kunnen doen. En ² van cs_Rvl

dat is n gevolg van de slechte structuur van u code
ipv
Code:
<table>
<tr>
<td>
</td>
</tr>
</table>
ist overzichterlijker:
Code:
<table>
     <tr>
          <td>
              <p class="......">bla</p>
         </td>
    </tr>
</table>

Inv`

Legacy Member
inderdaad , mijn structuur is niet al te best, dat heb ik ondertussen veranderd

en cs_Rvl, de basis heb ik nog maar net onder de knie dus het kan zijn dat ik af en toe wel eens iets fout doe dat voor jullie makkelijk lijkt :)

nu, om het in beide browsers te laten werken heb ik dus bij style iets moeten plaatsen voor Firefox (zie vorige post), en voor IE heb ik bij table frame="border" moeten toevoegen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan