Archief - HTML/CSS: Ik ga een website maken, maar toch enkele vragen!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stevitski

Legacy Member
Yeps,

Ik heb dus instructies gekregen om een website te maken voor een bedrijfje! Nu ik wil me echt wel bewijzen en heb nog nooit met mysql en php gewerkt. Ik kan zelfs geen HTML!

Ik werk gewoon met dreamweaver..

Nu wat ik wil maken is... Een mooie website, mooi voor een bedrijf, met een login en pw protected afdeling waarin je een database kan terugvinden van vanalles (ik dacht met mysql?).. Daarna wil ik de menu's in dropdown of zo gekleurede achtergrond geven als je erover gaat...

Ik had graag wat tips gekregen van gasten die er toch veel mee bezig zijn!

Dit is mijn eerste website voor mijn stagebedrijf: http://www.giprandstad.be/

Nu, word er aangeraden met css te werken, want ik ben al es aant rondsnuffelen, maar zou begot nie weten hoe eraan te beginnen!

Alle tips zijn welkom! Groetjes Steve

tikketim

Legacy Member
awel se

tip 1 : leer eerst deftig xhtml en css , da doede zeker ni door me het layout gedeelte van dreamweaver te werken maar met het code gedeelte

tip 2 : als ge dan fatsoenlijk een xhtml pagina kunt maken kunde u aan een beetje javascript wagen om een dropdown menuke te maken maar het beste is om dit ook met css te maken

tip 4 : www.googleityoumoron.com , er zijn duizenden online lessen en websites waar je css kan leren , voor specifieke vragen kunt ge hier nog altijd terugkomen daarvoor :)

tip 4 : neem geen werk aan waar je op voorhand al van weet dat je het niet kunt , ok je kan het leren maar dat neemt tijd in beslag en voor bedrijfjes is er een regel : time = money

tip 5 : lees de sticky , staat ook veel info in ..

Rvl

Legacy Member
wel tikketim, lees u eigen tutorial die je hier hebt opgesteld dan eens door van tip1 tot tip5 en pas het dan maar is toe op je eigen site en dan krijg jij van ons een :niceone:

tikketim

Legacy Member
true , jammer dat ik geen persoonlijke site heb he :p
verder ga ek daar ni op in want dat is :offtopic: :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan