Archief - HTML #top links

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

caryntjen

Legacy Member
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een site in HTML geschreven door gebruik van iframes:
HTML:
<iframe src="logo.html" name="logo" width="1100" height="400" frameborder="0" id="frame_logo" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" allowtransparency>
</iframe>

<iframe src="hoofdmenu.html" name="hoofd" width="1100" height="75" frameborder="0" id="frame_hoofd" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" allowtransparency>
</iframe>

<iframe src="menulinks.html" name="links" width="150" height="1500" frameborder="0" id="frame_links" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" allowtransparency>
</iframe>

<iframe src="paginainhoud.html" name="midden" width="800" height="1500" frameborder="0" id="frame_midden" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" allowtransparency>
</iframe>

<iframe src="menurechts.html" name="rechts" width="150" height="1500" frameborder="0" id="frame_rechts" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" allowtransparency>
</iframe>

<iframe src="onder.html" name="onder" width="1100" height="25" frameborder="0" id="frame_onder" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" allowtransparency>
</iframe>

Probleem 1:
de titel in paginainhoud.html ziet er zo uit:
HTML:
<h2><a name="top">NIEUWS</a></h2>

In het menulinks.html maak ik dan een link aan met #top en alles werkt.

maar als ik dan vb een link maar in menulinks.html:
HTML:
<a href="archief/archief.html#top" target="midden">Archief</a>

archief pagina becat:
HTML:
<iframe src="titel.html" name="titel" width="800"" height="125" frameborder="0" id="frame_titel" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" allowtransparency>
</iframe>

<iframe src="001/001.html" name="keuze" width="800"" height="5875" frameborder="0" id="frame_keuze" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" allowtransparency>
</iframe>

titel.html is gewoon een pagina ook met titel:
HTML:
<h2><a name="top">TITEL</a></h2>

001.html bevat ook nog 2 maal iframe en ook allebei met een:
HTML:
<h2><a name="top">TITEL</a></h2>

Als ik dan link gaat hij dan niet naar geen enkele titel.
Bij andere pagina's lukt dat wel zonder probleem (deze pagina's bevatten geen iframes.

Probleem 2:
Eigenlijk wil ik als ik in mijn menu op een knop druk, niet naar de titel gaan, maar eigenlijk gewoon naar helemaal boven de pagina

HTML:
<a href="archief/archief.html#top" target="midden">Archief</a>
maar eigenlijk naar het logo dus gaan ofzo, dus ik zette rond mijn <img> ook:
HTML:
<h2><a name="boven"><img></a></h2>
en in het menulinks stond dan:
HTML:
<a href="pagina.html#boven" target="midden">pagina</a>

maar dat lukt dus niet.

Hopelijk snappen jullie het probleem een beetje :$!

Probleem 1, willek dus naar top naar de pagina gaan maar dit lukt niet omdat de pagina 2 iframes bevat waarvan 1 pagina opzich nogmaal 2 iframes heeft, vind ik echt vreem dat dit niet lukt!

Bij probleem 2, wil ik eigenlijk niet aan de top beginnen maar eigenlijk nog boven de pagina, in een 'andere frame'. Want vindt het een beetje storend dat mozilla/ie/chrome/... naar de titel springen, het zou mooier zijn gewoon boven aan de site te beginnen.

het.pc.schaap

Legacy Member
vraag1: waarom gebruik je in godsnaam iframes? dat is om problemen vragen imo.

maak er tg simpelweg 1 bestandje van. Is veel overzichterlijker. En wer evt met php

grts
pino

is mss beetje off topic, maar wou gewoon even weten wrm je met iframes werkt :)

vettetak

Legacy Member
midden is volgens mij geen geldige target en je kan beter een menu maken met ul's en li's

Greetz,
Kprojects
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan