Archief - HTML Textarea ingave beperken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sarnath

Legacy Member
Simpel vraagje:
Ik heb een textarea op een form waarop een controle wordt uitgevoerd met betrekking tot het aantal ingegeven karakters.
Nu zou ik ook nog ervoor moeten zorgen dat als je aan het einde van de textarea komt, de cursor automatisch doorgaat op de volgende regel.

Ik dacht dat dit vanzelf ging aangezien ik met css specifieke afmetingen heb opgegeven voor de textarea, maar dit is dus niet het geval, zijn hier geen properties voor (heb al zitten zoeken via google, maar krijg geen resultaten) of ga ik dit ook met javascript moeten oplossen?

Hourences

Legacy Member
Dit is niet echt programmeren, voor HTML zaken en aanverwachte webdingen post je beter op het webdesign forum - moved.

sarnath

Legacy Member
oei, daar had ik overgezien idd, mijn excuses.

niemand een idee?

sarnath

Legacy Member
Heb t dan toch maar met javascript opgelost, voor de geinteresseerden:

Code:
function textCounter() {

    var field = document.reactieform.reactie
    var maxlimit = 350;

      if(field.value.length > maxlimit){
        field.value = field.value.substring(0, maxlimit);
      }else{ 
        if ((field.value.length) % 97 == 0){
            if(field.value.length > 1){
                field.value = field.value + "\n";
            }
        }
      }
}

eniac

Legacy Member
Code:
 if(field.value.length > maxlimit){
        field.value = field.value.substring(0, maxlimit);
      }else{ 
        if ((field.value.length) % 97 == 0){
            if(field.value.length > 1){
                field.value = field.value + "\n";
            }
        }
      }

Gewoon even curieus puur codetechnisch, waarom niet gewoon zo:
Code:
if(field.value.length > maxlimit){
    field.value = field.value.substring(0, maxlimit);
}else if((field.value.length) % 97 == 0 && field.value.length > 1){
    field.value = field.value + "\n";
}

Het doet hetzelfde maar oogt toch wat cleaner imho.

sarnath

Legacy Member
eniac zei:
Code:
 if(field.value.length > maxlimit){
        field.value = field.value.substring(0, maxlimit);
      }else{ 
        if ((field.value.length) % 97 == 0){
            if(field.value.length > 1){
                field.value = field.value + "\n";
            }
        }
      }

Gewoon even curieus puur codetechnisch, waarom niet gewoon zo:
Code:
if(field.value.length > maxlimit){
    field.value = field.value.substring(0, maxlimit);
}else if((field.value.length) % 97 == 0 && field.value.length > 1){
    field.value = field.value + "\n";
}

Het doet hetzelfde maar oogt toch wat cleaner imho.

Ja das waar hoor :), maar t was dan ook snel geprogrammeerd, is meestal iets wat ik achteraf pas verfijn, k zou dat idd beter direct doen.

Heb in ieder geval alles opgelost in php nu.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan