Archief - HTML: tabellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XantiX

Legacy Member
Ik ben bezig aan een pagina maar men tabel doe ni echt wat ik wil.

tabel

Ik zou dus willen dat ze er zo uit ziet maar op de 2de en 3de rij rechts is er zo geen onderverdeling é. Wel dat zou ik ook willen maar ik krijg die onderverdeling niet weg. Kan er iemand mij hiermee helpen?

Dit is de code van de tabel:

Code:
<table width="717" border="1" align="center" cellpadding="1" cellspacing="1">
  <tr>
    <td colspan="2"><img src="heading1.jpg" alt="Nieuw!" width="701" height="50" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="304"><span class="stijl1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• recto of recto verso bedrukt in full color</span><br />
        <span class="stijl2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• snelle levering</span><br />
        <span class="stijl1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• kleine aantallen</span></td>
    <td width="360"><span class="stijl2">• digitaal gedrukt</span><br />
        <span class="stijl1">• voorzien van flappen</span><br />
        <span class="stijl2">• download template </span><span class="stijl1"><u>hier</u></span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td>&nbsp;</td>
    
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td>&nbsp;</td>
   
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2">&nbsp;</td>
  </tr>
<tr></tr>
</table>

Tyfius

Legacy Member
Rowspan

Daarnaast the obvious things: tables zijn voor tabulaire data, geen layout, &nbps is uit den boze want dat ziet er op 10 pc's 10 keer anders uit, en dat &#8226; symbool doe je beter via de HTML code of via CSS.

KoenDK

Legacy Member
PHP:
<table width="717" border="1" align="center" cellpadding="1" cellspacing="1">
  <tr>
    <td colspan="3"><img src="heading1.jpg" alt="Nieuw!" width="701" height="50" /></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="304"><span class="stijl1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• recto of recto verso bedrukt in full color</span><br />
        <span class="stijl2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• snelle levering</span><br />
        <span class="stijl1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• kleine aantallen</span></td>
    <td width="300"><span class="stijl2">• digitaal gedrukt</span><br />
        <span class="stijl1">• voorzien van flappen</span><br />
        <span class="stijl2">• download template </span><span class="stijl1"><u>hier</u></span></td>
    <td width="60"><span class="stijl2">• digitaal gedrukt</span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="304"><span class="stijl1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• recto of recto verso bedrukt in full color</span><br />
        <span class="stijl2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• snelle levering</span><br />
        <span class="stijl1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;• kleine aantallen</span></td>
    <td width="300"><span class="stijl2">• digitaal gedrukt</span><br />
        <span class="stijl1">• voorzien van flappen</span><br />
        <span class="stijl2">• download template </span><span class="stijl1"><u>hier</u></span></td>
    <td width="60"><span class="stijl2">• digitaal gedrukt</span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="3">&nbsp;</td>    
</table>

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
idd gebruik css ... tabellen is echt passé :)
Zoals Tyfius zegt + zijn niet HTML VALID
en op zaken zoals pda's , gsm's , ed. gaat uw site helemaal f*cked zijn :)

steek dat alemaal in mooie <h1> <p> <ul> <dl> etc en paar span classes enzo
en achteraf met css de opmaak maken + als je ooit van design wilt veranderen hoef je enkel de css te wijzigen en niet al je tabellen gaan prutsen

Xcessive-

Legacy Member
[HBV]-=XortioN=-;9773835 zei:
idd gebruik css ... tabellen is echt passé :)
Zoals Tyfius zegt + zijn niet HTML VALID
en op zaken zoals pda's , gsm's , ed. gaat uw site helemaal f*cked zijn :)

steek dat alemaal in mooie <h1> <p> <ul> <dl> etc en paar span classes enzo
en achteraf met css de opmaak maken + als je ooit van design wilt veranderen hoef je enkel de css te wijzigen en niet al je tabellen gaan prutsen

Ik vind tabellen niet passé. Soms is het echt overzichtelijker om een datatabel met tabellen te doen ipv uw pagina vol te proppen met allemaal divs.

Het design en de stijl van je pagina moet je wel met divs en css doen.

Tyfius

Legacy Member
Ja, inderdaad. Tabellen zijn nog nuttig maar dienen eigenlijk alleen gebruikt te worden voor data die in een tabel thuishoort. Uw opmaak dient gemaakt te worden met de daarvoor voorziene opmaak tags.

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
@Xcessive- wel ja ... ik bedoel voor opmaak, voor gegevens heb je gelijk en dat is ieder zijn ding dan, maar voor opmaak dat is toch van voor dat css bestond :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan