Archief - HTML: navigatieframe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IcefoxXx

Legacy Member
Ik zou graag beginnen aan iets als een soort klas-site, maar heb maar een (tamelijke) kennis van html en zou dus graag iets vragen:

Kan dit
gemaakt worden met behulp van html?

sorry voor het kleine prentje :(

joske110

Legacy Member
Samen met CSS is dat geen enkel probleem!
CSS is zelfs niet nodig maar is wel aan te raden!
Je moet hier gewoon met framekes werken!

Have fun!

sSkoEziE

Legacy Member
Frames ... noooooo. Liever tabellen of divs. Eventueel maak je die layout aan in photoshop en slice je het geheel naar wens (dit doe je best als je het gele vervangt door andere afbeeldingen, het gele kan je gemakkelijker met css doen).

joske110

Legacy Member
Voor een simpel klas siteke zou ik toch me wa framekes werken!
Gaat sneller volgens mij :p!
Je kiest maar hè ...

zabulus

Legacy Member
Sneller voor jouw mss...
Voor anderen die al tijdje met css bezig zijn is dit op 2 minuten gemaakt :)

IcefoxXx

Legacy Member
joske110 zei:
Samen met CSS is dat geen enkel probleem!
CSS is zelfs niet nodig maar is wel aan te raden!
Je moet hier gewoon met framekes werken!

Have fun!

Is css soms meer dan gewoon een voorgedefiniëerde layout (srr voor de wss misse woordkeuze)? Ik dacht dat dat iets was om te zorgen dat pagina's sneller geladen werden door minder html :confused:

sSkoEziE zei:
Frames ... noooooo. Liever tabellen of divs. Eventueel maak je die layout aan in photoshop en slice je het geheel naar wens (dit doe je best als je het gele vervangt door andere afbeeldingen, het gele kan je gemakkelijker met css doen).

Bedoel je dan 1 grote tabel als main, met dan in de linkertabel de navigatie, bovenste de foto, en rest in grote deel?

Ik kan totaal niet met photoshop werken:doh: Ik zou graag doen, maar ik snap er eiglijk de *** van :sad:

Wat is slicen?

Obliv`

Legacy Member
IcefoxXx zei:
Is css soms meer dan gewoon een voorgedefiniëerde layout (srr voor de wss misse woordkeuze)? Ik dacht dat dat iets was om te zorgen dat pagina's sneller geladen werden door minder html :confused:



Bedoel je dan 1 grote tabel als main, met dan in de linkertabel de navigatie, bovenste de foto, en rest in grote deel?

Ik kan totaal niet met photoshop werken:doh: Ik zou graag doen, maar ik snap er eiglijk de *** van :sad:

Wat is slicen?

html is een taal om structuur in uw site te leggen. Mss moet je eens googlen op 'semantisch coden'
css is een taal om je html paginas opmaak te geven.

in de jare negentig werd dit alles in 1 file geduwd en klaar was kees.
Dit leidde dus tot erg rommelige sites en code.
Het scheiden van opmaak en structuur is erg handig, zo kan je door je css file was aan te passen je site een heel andere opmaak geven.

tables worden niet meer gebruikt voor een layout te maken. Nu wordt alles in div's gestoken. Tables worden nog wel steeds gebruikt, maar enkel voor tabulaire data weer te geven.

Slicen is je layout die je in vb photoshop hebt gemaakt in stukken snijden. Hier zijn verschillende methodes voor (search op forum voor zeer interessante threads)

hopelijk ben je er iets wijzer van geworden ;)

IcefoxXx

Legacy Member
Obliv` zei:
tables worden niet meer gebruikt voor een layout te maken. Nu wordt alles in div's gestoken. Tables worden nog wel steeds gebruikt, maar enkel voor tabulaire data weer te geven.


Wat zijn div's? Is dat iets soortgelijks aan frames, maar dan zonder de problemen die frames meebrengen?

orez

Legacy Member
IcefoxXx ... je bent mss wel geintresseerd enzo, maar tis toch ook ni zo moeilijk om eventjes google te raadplegen? of de volledige webmastergids op dit forum, waar onder andere instaat hoe je moet slicen enzovoort... en VEEL handige links ..

IcefoxXx

Legacy Member
ru`orez zei:
IcefoxXx ... je bent mss wel geintresseerd enzo, maar tis toch ook ni zo moeilijk om eventjes google te raadplegen? of de volledige webmastergids op dit forum, waar onder andere instaat hoe je moet slicen enzovoort... en VEEL handige links ..

Jah.. sorry hoor, maar ik ben in mijn haast miss een beetje te snel gegaan :$
Nogmaals sorry
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan