Karre
Legacy Member
Ik zit dus met een groot probleem, ik wou dus mijn pagina centreren en in Firefox lijkt het goed te gaan, dus ik mijn hoofdcode af dus nu alles eens vlug kopieëren en dan maar de inhoud er aan toevoegen. Nu controleer ik het dus en blijkbaar gaat het totaal verkeerd in Internet Explorer, aangezien mijn leerkracht het in IE zal controleren ben ik dus totaal ten dode als ik hem dat laat zien.
Internet Explorer...
En dan hoe ik het zou willen hebben en hoe het er uit ziet in Firefox.
Het is niet echt van mijn gewoonte dat ik begin te smeken maar zou er alstublieft iemand me kunnen zeggen hoe ik in dat moet centreren in Internet Explorer :doh:. Te taal die ik gebruik is CSS/HTML en mijn code ziet er als volgt uit:
HTML:
CSS:
Ik weet dat het wellicht een beetje vuil gedaan is qua code maar dit is dan ook maar de eerste keer dat ik een site maak
. Natuurlijk is de inhoud nog niet af maar als al zo'n paar uur aan die site hebt zitten werken en dan ziet dat het mislukt is zakt de moet je tot in de schoenen. Een andere mogelijkheid is ook om maandag te vragen of hij gewoon de sites niet wilt controleren in Firefox
.
Het is vooral niet bedoelt dat je dus mijn site beoordeelt maar gewoon mij eventueel kan helpen met het probleem naar welke code ik er nog moet bij zetten voor IE. Ik heb er al naar zitten zoeken op google en tevergeefs >.<.
Internet Explorer...
En dan hoe ik het zou willen hebben en hoe het er uit ziet in Firefox.
Het is niet echt van mijn gewoonte dat ik begin te smeken maar zou er alstublieft iemand me kunnen zeggen hoe ik in dat moet centreren in Internet Explorer :doh:. Te taal die ik gebruik is CSS/HTML en mijn code ziet er als volgt uit:
HTML:
Code:
<html>
<head>
<title>wwww.flashmemory.be</title>
<link href="default.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body bgcolor="#254360">
<div style="width:800px; background: #FFF; color #00000; margin: 0 auto;">
<a href="index.html"><img src="img/header.jpg"></a>
<div id="menu" style="background: #254360" align="center">
<ul>
<li><a href="index.html">Home</a>
<li><a href="soorten.html">Soorten</a>
<li><a href="geheugenkaarten.html">Geheugenkaarten</a>
<li><a href="usb.html">USB Stick</a>
<li><a href="toepassingen.html">Toepassingen</a>
<li><a href="contact.html">Contact</a>
</ul>
</div>
<div id="inhoud">
<h2>Welkom op www.flashmemory.be!</h2>
<HR size="7" color="#254360">
<p>Deze site, www.flashmemory.be, is ontstaan met als doel u zo veel mogelijk informatie te kunnen geven omtrend het onderwerp 'flashgeheugen'. Wij wensen u dan ook een aangenaam verblijf op deze site en hopelijk vindt u al de informatie die u maar wenst te vinden. Indien u nog meer informatie kunt toevoegen kan u ons altijd contacteren. De desbetreffende gegevens die je nodig hebt kan u vinden onder de sectie 'contact'.</p>
<br>
<p>
</div>
</div>
<div id="copy" align="center">
© www.flashmemory.be
</div>
</body>
</html>
CSS:
Code:
#menu ul {
margin: 0px;
padding: 0px;
list-style: none;
}
#menu li {
display: inline;
}
#menu a {
padding: 0px 20px 0px 20px;
text-decoration: none;
text-transform: uppercase;
font-weight: bold;
font-size: 12px;
color: #FFFFFF;
}
#menu a:hover {
background: #FFFFFF;
color: #254360;
}
#copy {
background: #254360;
color: #FFFFFF;
text-transform: uppercase;
font-weight: bold;
font-size: 12px;
}
#inhoud {
text-decoration: times new roman;
font-size: 14px;
}
Ik weet dat het wellicht een beetje vuil gedaan is qua code maar dit is dan ook maar de eerste keer dat ik een site maak
. Natuurlijk is de inhoud nog niet af maar als al zo'n paar uur aan die site hebt zitten werken en dan ziet dat het mislukt is zakt de moet je tot in de schoenen. Een andere mogelijkheid is ook om maandag te vragen of hij gewoon de sites niet wilt controleren in Firefox
.Het is vooral niet bedoelt dat je dus mijn site beoordeelt maar gewoon mij eventueel kan helpen met het probleem naar welke code ik er nog moet bij zetten voor IE. Ik heb er al naar zitten zoeken op google en tevergeefs >.<.
.