Archief - html: frameset valideren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exserco

Legacy Member
Hallo,

ik wil een site bouwen naar de w3c-norm en kom een (waarschijnlijk onnozel) probleempje tegen waar ik nu al een hele tijd mee aan het prutsen ben. Ik weet dat er ongetwijfeld mensen zijn die dit zullen eenvoudig noemen, maar een mens moet het toch ooit ergens leren hé?

Hier het probleem:
Code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>
<head>
  <title>Exserco's homepage</title>
  <meta http-equiv="Content-Type" content="txt/html; charset=ISO-8859-1">
  <meta http-equiv="Content-Script-Type" content="txt/javascript">
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="opmaak.css">
</head>

<frameset rows="100,*" border="0">
  <frame src="titel.html" frameborder="0" noresize scrolling="no">
  <frameset cols="175,*">
    <frame src="navigatie.html" frameborder="0" noresize>
    <frame src="main.html" frameborder="0" noresize>
  </frameset>
</frameset>

</html>

Als ik dit gebruik, dan lijkt het allemaal goed op het scherm (IE 6).

Dit is echter de enige foutmelding die ik krijg van de validator.w3c.org:

Line 11, column 30: there is no attribute "BORDER"

<frameset rows="100,*" border="0">

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute.

Doe ik echter die border=0 weg in lijn 11, dan krijg ik op die pagina een vervelende witte lijn op de plaats waar normaal de frameborder staat. Ik moet er wel bijvertellen dat de achtergrondkleur van alle pagina's via de stylesheet opmaak.css een gele tint is.

Voor de validator is dan wel alles ok, er zit dan geen enkele fout meer in.
Hoe kan ik zorgen dat ik die fout niet meer heb en voor de validator alles ok is?..

Bedankt

orez

Legacy Member
border vervangen door frameborder...

EN als je toch validated wil leren schrijven doe dan geen HTML 4.01 maar xHTML 1.0 of 1.1 ...

HTML 4 is aan het uitsterven, laat ons het zo zeggen :)

WHiSPy

Legacy Member
ru`orez zei:
border vervangen door frameborder...

EN als je toch validated wil leren schrijven doe dan geen HTML 4.01 maar xHTML 1.0 of 1.1 ...

HTML 4 is aan het uitsterven, laat ons het zo zeggen :)

Nu bewijst ge echt wel dat ge geen bal van dat soort toestanden kent. :)

saiko

Legacy Member
ohja ps: als je volgens w3 norm wil schrijven

schrijf dan in strict of transitional...

frameset is simpel te vervangen door met divs te werken
en divs zijn veeeeeeeeeeeel hanteerbaarder qua opmaak en shit

exserco

Legacy Member
saiko zei:
in je css

img
{
border = 0px;
}

solved :p


sorry, maar dat werkt voor geen moer.

Het betreft hier wel mijn frameborder en gaat niet over img's......

exserco

Legacy Member
saiko zei:
ohja ps: als je volgens w3 norm wil schrijven

schrijf dan in strict of transitional...

frameset is simpel te vervangen door met divs te werken
en divs zijn veeeeeeeeeeeel hanteerbaarder qua opmaak en shit

Ik heb dit toegepast en het is even wennen, maar het werkt zoals het zou moeten. TNX M8

:offtopic:

saiko

Legacy Member
exserco zei:
sorry, maar dat werkt voor geen moer.

Het betreft hier wel mijn frameborder en gaat niet over img's......

soz ik was weer te overmoedig :p

DJ_Trash

Legacy Member
ik geef u ook de raad frames te laten voor wat ze zijn; vanaf ge naar iets wilt linken op de page ist al om zeep.

+
saiko says: "schrijf dan in strict of transitional..."

Cash

Legacy Member
Bump, is er iemand die hier een oplossing voor kent?
Dat in css werkt niet blijkbaar.

GuntherDW

Legacy Member
da blokje CSS code dient dan ook ni voor frames maar voor images :p

Cash

Legacy Member
Tja, daarom ook dat ik het vraag, of iemand een oplossing weet voor die frames border :p

orez

Legacy Member
WHiSPy zei:
Nu bewijst ge echt wel dat ge geen bal van dat soort toestanden kent. :)

why is that? :/
op da uitsterven bedoeld of op da frameborder gedoe?

as if op da frameborder: ik gebruik nooit frames, dus durf ik s in de mist gaan.
Op de uitsterven: mijn simplistische mening, aangezien iedereen aanstuurt om xhtml te gaan leren zal het later wel s uitsterven, ok meer of 90% van alle sites zijn waarschijnlijk nog html 4, but soit...

WHiSPy

Legacy Member
ru`orez zei:
why is that? :/
op da uitsterven bedoeld of op da frameborder gedoe?

Op de uitsterven: mijn simplistische mening, aangezien iedereen aanstuurt om xhtml te gaan leren zal het later wel s uitsterven, ok meer of 90% van alle sites zijn waarschijnlijk nog html 4, but soit...

In hoeverre hebt gij mijn redevoeringen over html 4.01 en xhtml gevolgd? Ik zal het zo dadelijk allemaal eens uiteen zetten in 'n pm, aangezien het hier eigenlijk niet terzake doet. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan