Archief - HTML: Form spacing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marbug

Legacy Member
als ge controleert met een validator, dan moet u form er zo uit zien:
PHP:
        <form method='post' action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" name=login>
<table border='0' id=cnt> 
		<tr>
		<td>Name:</td><td>
		<input type='text' name='gebruiker' class=style size='8' maxlength='16'></td>
		</tr> 
        <tr>
		<td>Pass:</td><td><input type='password' name='password' class=style size='8' maxlength='16'></td>
		</tr> 
        <tr>
		<td colspan='2'><INPUT name=LogIn type=image style="height:17px;width:50px; " src="images/login.jpg" onClick="return ValPageloginForm()"><INPUT type=hidden name=LogIn value=LogIn><a href='?s=register'><img border="0" src="images/register.jpg" alt=""></a></td>
		</tr>
        <tr>
		<td colspan=2><a href='?s=lost_pass'>Lost password</a></td>
		</tr>
</table>
</form>
maar het probleem is dat ik dan van boven en vanonder een grote spacing heb :s dat dus heel de lay-out naar de ***** brengt, kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan oplossen? vroeger deed ik dat door die form begin en einde tussen die <tr>en<td>, </td> en </td> te zetten, maar dan krijgt ge dus een warning.

en nog een 2de probleem da'k heb is: PHPSESID:
validator :: errors
hoe kan ik dat in orde brengen ?

thx
Marbug

dJeez

Legacy Member
style="padding: 0px; margin: 0px;" toevoegen aan uw form (of in uw CSS zetten).

Marbug

Legacy Member
dJeez zei:
style="padding: 0px; margin: 0px;" toevoegen aan uw form (of in uw CSS zetten).
thx :), maar nu heb ik nog geen antwoord op die andere vraag, zou u misschien de topic willen veranderen aub, ben het vergeten bij te vermelden :(

Zero Grav

Legacy Member
'k Geloof dat dat enkel kan door & in uw php.ini te veranderen naar &amp;


Een andere oplossing voor uw form is om het als een inline element af te beelden. display: inline; maar beiden zijn correct.

Marbug

Legacy Member
Zero Grav zei:
'k Geloof dat dat enkel kan door & in uw php.ini te veranderen naar &amp;


Een andere oplossing voor uw form is om het als een inline element af te beelden. display: inline; maar beiden zijn correct.
maar aan die php.ini kan ik niet aan, is er soms een andere oplossing, of is dit niet zo erg?

Zero Grav

Legacy Member
't Is maar te zien hoe obsessief ge bezig zijt met het valideren van uw website, 't is feitelijk totaal niet erg nee.

dJeez

Legacy Member
Uw 2e probleem is op te lossen in code via ini_set('arg_separator.output', '&amp;'); of via .htaccess door daar php_value arg_separator.output &amp; in te zetten.

Marbug

Legacy Member
thx dat probleem is al opgelost, maar nu heb ik nog 1 probleem die blijft:
cannot generate system identifier for general entity "id".
general entity "id" not defined and no default entity.
reference to entity "id" for which no system identifier could be generated.
maar die id word telkens opgevraagd op een andere pagina, ik heb dit niet alleen met id, maar ook met vele andere en ook met PHPSESID
deze zijn dus nog de problemen die overblijven en waar ik lang achter em zitten zoeken: link

dJeez

Legacy Member
Dat is *exact* hetzelfde probleem. Gebruik dus in de code waar je die links creëert eens &amp; ipv &.

Marbug

Legacy Member
k thx, al de problemen zijn opgelost, nog 2 kleine probleempjes, maar ik zal er maar langer proberen achter te zoeken, anders kom ik nog is terug :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan