Archief - HTML: Flash en Div overlapping

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ploert

Legacy Member
Hallo,

Ik ben bezig met een website, maar ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een flashfile (.swf) die in een div "afbeelding" zit.

HTML code:
HTML:
<div id="afbeelding"> 
<script type="text/javascript"> AC_FL_RunContent( 'codebase','http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0','width','445','heigh t','223','title','The Pigeon','src','assets/home','quality','high','pluginspage','http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash','movi e','assets/home' ); //end AC code 
</script> 
<noscript> 
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0" width="445" height="223" title="The Pigeon" wmode="transparant">
<param name="movie" value="assets/home.swf" /> 
<param name="quality" value="high" /> 
<param name="wmode" value="transparant" /> 
<embed src="assets/home.swf" quality="high" pluginspage="http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="445" height="223" wmode="transparant">
</embed> 
</object> 
</noscript> 
</div>


Daarnaast heb ik een div "menu"

HTML code:
HTML:
<div id="menu"> 
<div id="oorsprong"><a href="oorsprong.php"><img src="images/oorsprong.jpg" alt="Oorsprong" width="194" height="19" /></a></div> 
<div id="gastronomie"><a href="gastronomie.php"><img src="images/gastronomie.jpg" alt="Gastronomie" width="194" height="19" /></a></div> 
<div id="groepen"><a href="groepen.php"><img src="images/groepen.jpg" alt="Groepen" width="194" height="19" /></a></div> 
<div id="route"><a href="route.php"><img src="images/route.jpg" alt="Route" width="194" height="19" /></a></div> 
</div>



Beiden div’s zitten in een container-div.

Nu is het probleem het volgende: mijn flashfilmpje komt steeds boven mijn menu te staan.

Na wat opzoekingswerk heb ik volgende regels toevoegd aan mijn flash-object:

- <param name="wmode" value="transparant" />
- wmode="transparant" (tussen mijn object-tag)
- wmode="transparant" (tussen mijn embed tag)

en in mijn CSS-file heb ik de z-index van beide div’s ook aangepast:

#afbeelding {
position:relative;
top:0px;
left:27px;
height:223px;
z-index:0;
}

#menu {
position:absolute;
top:85px;
left:0px;
width:196px;
height:80px;
text-align:center;
background-colorFFFFFF;
z-index:2;
}

Maar nog steeds blijft de menu achter mijn flash-object staan
Een voorbeeld hiervan op: http://www.ravie.be/test (Enkel de index pagina).
Het rare is dat als je je linkermuisknop ingedrukt houdt (en wat beweegt) of als je een menu-item aanklikt dat het menu (voordat de pagina wisselt) wel soms zichtbaar wordt.

Dus in feite denk ik dat de menu wel boven de flash staat, maar dat dit niet goed weergegeven wordt.

Ik denk ook niet dat het aan het feit ligt dat beide div’s in dezelfde container zitten, want als ik de menu bovenaan de body zet (buiten de container div) verandert er niets.

Iemand die misschien een oplossing heeft?

Dank bij voorbaat.

migelle

Legacy Member
flash staat altijd vanboven, ook al zet ge uw z-index enzo, die div waarin flash staat zal altijd de bovenste zijn

el73

Legacy Member
migelle zei:
flash staat altijd vanboven, ook al zet ge uw z-index enzo, die div waarin flash staat zal altijd de bovenste zijn
Toch niet.

Gerritn heeft de fout aangegeven en als dat wordt aangepast werkt het.

het.pc.schaap

Legacy Member
el73 zei:
Toch niet.

Gerritn heeft de fout aangegeven en als dat wordt aangepast werkt het.
bij deze oplossing komt het menu dus BOVENOP op het flashbestandje
als je het menu er gewoon boven wilt hebben, dan moet je de top van je #afbeelding aanpassen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan