Archief - HTML: disable scrolling iFrame Firefox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

carloz

Legacy Member
klein probleempje met een iFrame in Firefox.
Ik heb een index.htm gemaakt met daarin een iFrame waar webpagina's van verschillende grote iin komen. Met een javascriptje zorg ik er dan voor dat de hoogte van die iFrame aangepast wordt, want ik wil geen scrollbars rond m'n iFrame.
Allemaal goed en wel, maar nu komt het probleem:
als ik hover boven die iFrame en dan scroll met mijn scrollwieltje, dan scrollt die pagina in die iFrame een klein beetje mee. Niet veel, maar genoeg om ervoor te zorgen dat de titel van mn pagina maar half zichtbaar meer is.
Mijn vraag is nu: hoe kan je ervoor zorgen dat je in die iFrame het scrollen helemaal kan disabelen? En dus niet enkel de scrollbars verwijderen.
Met IE kan je niet meer scrollen in je iFrame als scrolling="no" staat, met FF kan je wel.


many grtz!

carloz

Legacy Member
niemand...? :help:

de link van mijn website is: link
ga naar "Logboek" en hover boven de iframe en dan scrollen met mousewheel.

mss ligt het aan het javascriptje?

Bertold

Legacy Member
indien je php support hebt vervang dan die iframe door een div en include u pagina's

DarkBone

Legacy Member
Dat kan simpelweg niet :)
Dit gedrag betekent dat je inhoud in werkelijkheid toch nog net iets groter is dan de hoogte van je iframe. Een andere manier om te scrollen zonder wieltje is tekst selecteren en ondertussen je cursor naar beneden slepen, wanneer je dan onderaan de iframe komt zal er ook gescrolled worden.

Kort: niet mogelijk.

Lashknife

Legacy Member
wel mogelijk: rek je iframe uit tot iets meer dan de nodige height en het zal niet meer scrollen.

Test dit wel want kheb geen idee of ge niet perongeluk een witte regel te zien krijgt als uw page niet volstaat...

carloz

Legacy Member
Lashknife zei:
wel mogelijk: rek je iframe uit tot iets meer dan de nodige height en het zal niet meer scrollen.

Test dit wel want kheb geen idee of ge niet perongeluk een witte regel te zien krijgt als uw page niet volstaat...

dat doe ik nu al, maar dat helpt niet..

DarkBone

Legacy Member
Lashknife zei:
wel mogelijk: rek je iframe uit tot iets meer dan de nodige height en het zal niet meer scrollen.
Da's dus feitelijk wat ik ook zeg... alleen bestaat er geen attribuut of iets dergelijks die het scrollen op welke manier dan ook kan verhinderen.
Lezen :)

Lashknife

Legacy Member
owja, overgelezen...

anyway, even wat getest en dit is waar ik op uitkom

Code:
<iframe src="home.html" width="100%" name="inhoud" id="myframe" onLoad="adjustHeight(this)" frameborder="0"></iframe>

dit in samenwerking met volgende script:
Code:
function adjustHeight(obj) {
	obj.style.height = parseInt(obj.contentWindow.document.body.clientHeight) + "px";
}
zal zowel in IE als in FF je iframe compleet tonen en kan je niet meer scrollen (ik kon het toch niet). Maar dit werkt niet in Opera en daarom raad ik je aan om de scrolling="no" weg te laten uit je iframe zodat je toch kan scrollen als het script niet van toepassing is op je browser.

test het uit eh :)

sneax

Legacy Member
Ik zou php en includes gebruiken - werkt 100% op elke browser ...

carloz

Legacy Member
Lashknife zei:
owja, overgelezen...

zal zowel in IE als in FF je iframe compleet tonen en kan je niet meer scrollen (ik kon het toch niet). Maar dit werkt niet in Opera en daarom raad ik je aan om de scrolling="no" weg te laten uit je iframe zodat je toch kan scrollen als het script niet van toepassing is op je browser.

test het uit eh :)

hmmmz jij hebt dit uitgetest en het werkte...? als ik dit probeer dan werkt het wel onder FF (maar is de kleine scrolling er nog altijd) en onder IE wordt mn Iframe zelfs niet geresized..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan