OsMo
Legacy Member
Hallo!
Het is weeral een tijdje geleden dat ik een website heb gemaakt en ik heb een paar vraagjes in verband met best practices bij webdesign.
Veronderstel een site met een menu aan de linkerzijde en in het midden plaats voor de main content:
- gebruik ik het beste frames of tables en waarom? (het kan bijvoorbeeld zijn dat je frames evil vind, leg me dan uit waarom)
- is het gebruik van div tags goed? belasten ze de browser niet teveel? worden ze door alle grote browsers goed ondersteunt?
- ik zou AJAX willen gebruiken in mijn pagina, kan ik dan gewoon een frame simuleren met een div tag? (maw als je op een menu item klikt dan wordt in de div-tag de html geladen die dat menu item laat zien)
is dit een goede manier van werken?
Zoals je ziet ben ik al een tijdje uit het webdesign, dus alle pointers zijn meer dan welkom! Alle goede tutorials ivm AJAX en php zijn ook welkom!
Bedankt!
OsMo
Het is weeral een tijdje geleden dat ik een website heb gemaakt en ik heb een paar vraagjes in verband met best practices bij webdesign.
Veronderstel een site met een menu aan de linkerzijde en in het midden plaats voor de main content:
- gebruik ik het beste frames of tables en waarom? (het kan bijvoorbeeld zijn dat je frames evil vind, leg me dan uit waarom)
- is het gebruik van div tags goed? belasten ze de browser niet teveel? worden ze door alle grote browsers goed ondersteunt?
- ik zou AJAX willen gebruiken in mijn pagina, kan ik dan gewoon een frame simuleren met een div tag? (maw als je op een menu item klikt dan wordt in de div-tag de html geladen die dat menu item laat zien)
is dit een goede manier van werken?
Zoals je ziet ben ik al een tijdje uit het webdesign, dus alle pointers zijn meer dan welkom! Alle goede tutorials ivm AJAX en php zijn ook welkom!
Bedankt!
OsMo