Archief - HTML?: Banner

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[T-RAW]Freak

Legacy Member
Hoi,

Ik probeer een gelijkaardige banner te maken als op onderstaande website:

http://www.thalsfm.be

Je vindt die banner daar helemaal onderaan, dit geeft de logo's van sponsers weer in een banner die continu doorloopt.

Ik heb al een beetje gezocht, maar vind niet meteen iets.

Ik weet wel dat je dat eventueel kan doen via de MARQUEE tag, maar dat heeft blijkbaar een probleem met Netscape ..

Dank bij voorbaat :)

KaTaBy

Legacy Member
Ieps Freakske

Ik denk dat da vooral komt omdat de marquee tag ni erkend wordt door W3C of hoe het ook mag noemen (de mensen die zig bezighouden met het maken van die code zeg maar) juist omdat die marquee tag, dacht ik, nogal browser gebonden is, en dus bij zeg maar IE gaat werken en bij NETSCAPE ofzo niet.

das volgens mij de reden.

de oplossing: als je gewoon nen banner wil maken en ni over photoshop beschikt (anders teken je hem gewoon daar in) kun je is googelen naar THE GIMP , das een open source programma , min of meer met dezelfde mogelijkheden als photoshop .
Het is open source , dus vergeet zeker niet da je me Photoshop altijd wel nog meer zult kunnen doen. Voor een simpele banner langs de andere kant, moet het voldoende zijn.

als in die banner nen tekst moet bewegen (want ik kan het ni direct terug vinden aan de hand van de url die je geeft) kan je beter de banner maken in photoshop of een ander programma , en da bewereken met flash

flash kan je zoeizo gratis downloaden en gedurende 30 dagen gebruiken.

Lijkt mij voldoende om een banner te maken.

Als je nog wa vragen hebt , ik zit ook veel op het T RAW forum rond te neuzen, maar dan onder naam van rageke, dus dan vraag je het daar ook maar is.

grtz

of bedoel je da ding in het venster helemaal van onder? da altij te voorschijn komt, want da weet ik ni jammer genoeg


edit : ja dus, my mistake sry
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan