Archief - HOSTING: Vraagje ivm domeinnaam

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Kan ik zomaar een domeinnaam verleggen?

Momenteel werkt mijn site met url-forwarding
=> frame rond de site, moeilijk vindbaar voor google, en ik krijg de motigo-statistieken niet in gang
Ik dacht van dan maar bij datzelfde bedrijf de hosting aan te vragen, maar zij leveren slechts php4 en MS Access of SQL...

Kan iemand iets aanraden? Ik zou graag met PHP5 en MySql kunnen werken.
Zal ik problemen hebben om die domeinnaam te verleggen van het ene bedrijf naar het andere?

dJeez

Legacy Member
Over welke TLD gaat het (.be, .com, ...)? Nu, als je zelf als licentienemer van dat domein staat ingesteld dan kan je bij om het even welke hosting provider een domein transfer aanvragen. In principe krijg je dan een mail, waar je gewoon bevestigend op moet antwoorden en dan wordt het domein overgezet.

demon326

Legacy Member
SMa zei:
Kan ik zomaar een domeinnaam verleggen?

Momenteel werkt mijn site met url-forwarding
=> frame rond de site, moeilijk vindbaar voor google, en ik krijg de motigo-statistieken niet in gang
Ik dacht van dan maar bij datzelfde bedrijf de hosting aan te vragen, maar zij leveren slechts php4 en MS Access of SQL...

Kan iemand iets aanraden? Ik zou graag met PHP5 en MySql kunnen werken.
Zal ik problemen hebben om die domeinnaam te verleggen van het ene bedrijf naar het andere?

kwa hosting raad ik www.antagonist.nl aan :) php5 en mysql 5 28/jaar inclu domein naam, verhuis van domeinnaam is niet echt moeilijk...

infinium.be

Legacy Member
Het overzetten van een domein is absoluut geen probleem. Zoals hierboven beschreven staat kan dit via een "user-transfer".

Als je op zoek bent naar een nieuwe host kan ik je er wel eentje aanraden ;) (Zie footer)

SMa

Legacy Member
dJeez zei:
Over welke TLD gaat het (.be, .com, ...)? Nu, als je zelf als licentienemer van dat domein staat ingesteld dan kan je bij om het even welke hosting provider een domein transfer aanvragen. In principe krijg je dan een mail, waar je gewoon bevestigend op moet antwoorden en dan wordt het domein overgezet.
Het gaat over www.christall.be
Ik heb er geen idee van wie de licentienemer is... De site werd eerst gemaakt door iemand anders (zo iemand die voor €250 een site maakt in dreamweaver). Omdat de klant niet tevreden was heeft die besloten om wat meer geld op tafel te leggen en mocht ik hem maken, de url-forwarding is daarop verlegd naar mijn webspace.
Nu is het vervelende dat ik de inloggegevens ondertussen verloren ben door een domme fout... Daarmee dat ik me wat zorgen maak over overzetten van het domein ;)


En momenteel heb ik met mijn webspace ook als probleem dat ik vanuit php geen bestanden kan kopiëren van de ene map naar de andere (beveiligd vanaf de server), is dit bij de meeste webhosting wel mogelijk? Of zal ik dit moeten aanvragen?

infinium.be

Legacy Member
SMa zei:
Het gaat over www.christall.be
En momenteel heb ik met mijn webspace ook als probleem dat ik vanuit php geen bestanden kan kopiëren van de ene map naar de andere (beveiligd vanaf de server), is dit bij de meeste webhosting wel mogelijk? Of zal ik dit moeten aanvragen?

Dit is bij de meeste webhosters mogenlijk. Alle sinds is dit mogenlijk bij ons.

dJeez

Legacy Member
C. Allaeys is de licentienemer van dat domein, die zal dus ook de mail ontvangen. Als zij de transfer goedkeurt is alles dus ok. Je kan dat zelf overigens ook checken op dns.be. Vul gewoon de domeinnaam en de captcha in en dan zie je de nuttige gegevens.

Login gegevens heb je voor de omzetting in principe helemaal niet nodig, tenzij je nog gegevens (bestanden ed meer) van dat domein moet afhalen uiteraard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan