Archief - HOSTING: Kost Bandbreedte > Bedrijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Neuskeutel

Legacy Member
M'n vraag is dus vrij simpel :)
Wat zijn zoal de ISP's waar Belgische (grote) bedrijven zich bij aansluiten voor hun internet en hoeveel betalen ze hier ongeveer voor per hoeveelheid traffiek?

cool_boy_ke

Legacy Member
200€ tot 400€ denk ik. Hangt af voor hoeveel PC's en waarvoor (bv servers of gewoon mails)

Tyfius

Legacy Member
De meeste ADSL en cable providers bieden business abo's aan. Daar komt een normaal bedrijf meestal wel mee toe.
Je kan ook een offerte laten opstellen.
Bedrijven die eigen racks hebben staan hebben ook de mogelijkheid om rechtstreeks op de fiber te gaan die hier in Belgie onder elke groot baan ligt, maar dat zijn wel prijzen die maandelijks tot boven de 1000 euro kunnen oplopen voor de huur alleen al van de kabel.

Neuskeutel

Legacy Member
Daar zou ik graag iets meer over weten. Eigenlijk zou het gaan om een internationaal bedrijf met vestigingen in vele landen. dus dan zullen die wel aangesloten zijn op zo'n backbone wss. Kan ik ergens een site vinden met prijzen omtrent kost van de huur en trafiek (per maand, per jaar?)

Mr.Waggel

Legacy Member
als je een zeer groot bedrijf gaat starten pak dan een T3 connectie of glasvezels of voor een gewoon bedrijf kan je de buisnis pakken van telenet/skynet

Neuskeutel

Legacy Member
Ik ga niets zelf opstarten hoor:)
Laten we stellen dat het om een gevestigde multinational gaat.
Wat ik graag zou weten is op welke manier zo'n bedrijf connectie maakt met z'n vestigingen in andere landen/continenten en wat ze hier per hoeveelheid trafiek voor betalen per maand/jaar.

Boddah

Legacy Member
grote bedrijven hebben een speciaal contract met een provider, die niet te vergelijken valt met abonnementen die particulieren kunnen kopen.
zij hebben ook geen maandelijkse limiet of zo qua down & upload.

Mr.Waggel

Legacy Member
Check oc192 :oink: :love: download is een HDD van 200 gig in 20 sec :p

T-1 - 1.544 megabits per second (24 DS0 lines) Ave. cost $400.-$550./mo.
T-3 - 43.232 megabits per second (28 T1s) Ave. cost $4,000.-$16,000./mo.
OC-3 - 155 megabits per second (100 T1s) Ave. cost $20,000.-$45,000./mo.
OC-12 - 622 megabits per second (4 OC3s) no estimated price available
OC-48 - 2.5 gigabits per seconds (4 OC12s) no estimated price available
OC-192 - 9.6 gigabits per second (4 OC48s) no estimated price available

dJeez

Legacy Member
Bij Belgacom kan je de prijs van een leased line tussen 2 punten bij benadering online laten berekenen. Val niet achterover van de prijzen, met 200 à 400 EUR kom je er zeker en vast niet (tenzij je A/V/SDSL wil gebruiken - maar een leased line is nèt iets duurder :p).

De prijs is afhankelijk van de bandbreedte, afstand, locatie, enz.

Om u een idee te geven : een 1MBit lijn (dat is dus een pak minder bandbreedte dan je TN verbinding - maar je hebt wel een SLA) tussen Brussel en Hasselt komt maandelijks op ongeveer 3.050 EUR (BTW in) uit :p.

http://e-care.belgacom.be/eProposal/html/index.html

WHiSPy

Legacy Member
Mr.Waggel zei:
tenzij da ge zeer veel SCSII schijven in raid hebt staan , ma dan zitte nog met het probleem max netwerkkaartje :s:x

Zelfs dan kan dat systeem dat niet aan, hoor. De snelheidswinst van een harde schijf bijplaatsen in raid4 (of hoger) wordt kleiner en kleiner naarmate ge meer disks steekt. De limiet van zo'n disk ligt op 't moment ook op 15k rpm en een schrijfoperatie is natuurlijk ook 'n pak trager. :)

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Mr.Waggel zei:
Check oc192 :oink: :love: download is een HDD van 200 gig in 20 sec :p

OC-192 - 9.6 gigabits per second (4 OC48s) no estimated price available

Bits =/= byte

Das delen door 8. Dus 8*20 sec = 160 sec. Das net iets meer natuurlijk!

Impuls

Legacy Member
on topic

Alles is afhankelijk van je je wenst te doen met die lijn.
Voor bedrijven kan een adsl office meer dan voldoende zijn.
Voor 199€/maand heb je 4.4mbps down en 0.5mbps up.
Een exchange daarop geeft geen problemen...want emails met attachments groter dan 10mb worden bij mij weten nergens geaccepteerd.
Zorg voor een goeie installatie...als je een mailing doet naar 500 mensen en je exchange staat niet goed dan zal hij 500 keer die mail verzenden...indien er een smart host geconfigureerd staat is dat maar 1 mail !

Webhosting achter die lijn gaat behoorlijk zolang je sites geen grote foto's bevat, zelfs een databankje kan gerust erbij...

surfen : no problemo

Het enige waar ik problemen mee heb in belgïe is dat alles hier altijd om downloadsnelheid draait terwijl ik eigenlijk meer dan genoeg heb met 2 - 4 mbps...upload daarentegen is altijd de boosdoener...
Het beste "betaalbaar" abonnement dat ik ken is een sdsl lijn met 2mbps burst voor upload waarvan 1mbps gegarandeerd is...
Eigenlijk vind ik dat niet goed want heel veel bedrijven moeten pdf's en dergelijken verzenden via ftp en dat duurt altijd te lang...

De dag dat er een provider komt die aan een standaard prijs 4mpbs up en down aanbiedt....dan weet ik weer ik aandelen zal kopen.

Cheers
Impuls

servi

Legacy Member
toch eventjes opmerken dat je in Europa niet moet gaan vragen achter een T1-lijn of een T3-lijn. Dat zijn Amerikaanse standaarden, Hetgeen in Europa het dichtste lijkt op deze standaarden zijn de E1 en E3 lijnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan