Archief - Hoe maak ik dit best na

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

darkownage

Legacy Member
Beste mensen van GAD,

Ik zou iets willen namaken van op een site (complex) en uiteraard verder aanpassen, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet doen aangezien mijn photoshop skills ergens rond 0 liggen. Ook google bied me geen oplossing aangezien ik niet echt weet op welk trefwoord ik moet zoeken.

dit is de afbeelding die ik wil namaken : link

ik wil dus die lijn namaken en de texture er onder die zo vervaagd naar onder toe.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

vincentvc

Legacy Member
Texture zoeken op het internet. (via deviantART, stock.xchng of wat dan ook...)
Mask Layer (te vinden in Layers Palette) op plaatsen en met je Gradient Tool (zwart naar transparent) een gradiatie maken. Zelfde met de lijn maar dan aan rechter en linker kant dezelfde gradiatie (zwart naar transparent) maken.

GeeKer

Legacy Member
Eerst photoshop leren. Daarna zal je begrijpen hoe het in elkaar zit.

wouter_dc

Legacy Member
ViniMan zei:
Texture zoeken op het internet. (via deviantART, stock.xchng of wat dan ook...)
Mask Layer (te vinden in Layers Palette) op plaatsen en met je Gradient Tool (zwart naar transparent) een gradiatie maken. Zelfde met de lijn maar dan aan rechter en linker kant dezelfde gradiatie (zwart naar transparent) maken.

Schrijft er ffkes nen tutorial van 100 stappen over

LunchBox

Legacy Member
kheb er'n klein filmpje van gemaakt.. zal't morgenavond eens online zetten.

LunchBox

Legacy Member
http://www.showme.be/madefor/telenet/bannertexture.avi
(je hebt de ensharpen/techsmith codec nodig, te vinden op de camtasia site)

je kan het op veel manieren bekomen, en het is uiteraard niet exact hetzelfde.. maar't geeft wel de grote lijnen aan. moesten er meer vragen die richting uitgaan raad'k wel aan je vraag op het webdesign-forum te stellen, want eigenlijk is het onderdeel van een website.

dresse

Legacy Member
ik ben geen leek in ps, maar ik kan u toch zo af en toe niet volgen zuh lb :)
wat zit gij toch altijd met uwen brush te klooien... Misschien gewoon te laat. Morgen nog is bezien :)

LunchBox

Legacy Member
wel, ik heb daar shortcuts voor ingesteld staan van "n" tot "/" (decrease/increase size & decrease/increase hardness).. maar om toch ergens te tonen waar ge die dingen aanpast had'k op F5 gedrukt en zat'k wah aan die sliderkes te slepen.

kzag nadien pas dat m'n menu in het eerste deel buiten de record-zone viel trouwens. (bij die gradient controleerde ik 2x de opacity van dat zwart en donkerrood, maar uiteindelijk was het m'n tool die op 50% stond.. dat zie je dus niet omdat m'n menu wegviel)

vincentvc

Legacy Member
volgens mij bedoelt em voor die texture te laten uit faden. iedereen werkt natuurlijk op zijn manier in ps, dat is het leuke er aan. maar het is toch makkelijker om langs 3 zijden (onder, links & rechts) een gradient zwart naar transparent op je mask te gebruiken -liefst dan nog uitgelijnd- ipv met de brush tool. kunt ge het voorbeeld er is bijgeven? dan kan ik zien of je het zo perfect hebt kunnen doen. zou me verwonderen eerlijk gezegd. :)

LunchBox

Legacy Member
zelf brushen geeft je meer controle.. een gradient gebruiken op je mask zou in dit geval geen echt organische feel meer geven aan je fade. (toegegeven dat dit op het kleine stuk dat zichtbaar is nu ook maar weinig het geval lijkt) waarvan zou je'n voorbeeld willen? als je echt een uniform/statisch kader errond wil dat overfade naar de textuur kan je evengoed een te groot selectie-kader (hoger bovenaan zodat je daar niks wegfade) eropzetten, en daarop een feather toepassen.. maar dat oogt ook zo gegenereerd.

kzal straks de drie methoden eens in één filmpje opnemen.. uiteindelijk zal het resultaat niet verschrikkelijk veel verschillen inderdaad. Bij deze: http://www.showme.be/madefor/telenet/masking.avi (volgens mij één van de krachtigste features in beeldbewerking, dus als'k een aanrader heb voor beginnende photoshoppers - vrijwel nooit de gom gebruiken, maar gewoon afmasken. zo kan je nadien die pixels nog tonen met weinig moeite door gewoon met wit op je mask te painten)

KoenDK

Legacy Member
LB, je bent een PS freak :D dat je voor deze vraag vlug even een video tutorial maakt, respect :D

dresse

Legacy Member
daar hadk het niet op.. wel op het feit dat ge zo vaak aant brushen waard precies zonder dat ik iets zag gebeuren :)

Ma ge zijt idd een freak :)

darkownage

Legacy Member
allen bedankt voor de bijdrage aan deze thread en vooral lunchbox met zijn filmpje
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan