Archief - Getallen extracten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robijntje007

Legacy Member
Ik zou graag op regelmatige tijdstippen een getal vanuit een externe pagina (https://ssl.rapidshare.com/cgi-bin/premiumzone.cgi) kunnen opslaan.
Maar nu zit ik met toch wel wat problemen;

* welke taal?
* waar opslaan?
* het is op de premium zone dus inloggen
* op regelmatige tijdstippen

Ik post eigenlijk hier de thread maar ik weet niet of er zo al progs of scrips zijn.
Ik tast hier echt in het donker met andere woorden :p

Alvast bedankt...
Grts Robijntje007

exxhal

Legacy Member
Eventueel eens zoeken onder 'parser'

Html omzetten in .xml daar dan je gegevens filteren en terug omzetten naar html...
Nog nooit gedaan maar wel van gehoord :lol:

Robijntje007

Legacy Member
ben ik bitter weinig mee :s
en ik dacht dat ge alles kon vinden op het internet ^^

nigel555

Legacy Member
ge zout een getal vanop rapidshare willen opslaan?

mijn eerste gedacht is java scripting :)
mijn 2de gedacht is waarom wilde da doen :p

Robijntje007

Legacy Member
Om per uur/dag uw downloads bij te kunnen houden en dat in een bestandje te zetten...
Gij nog wat oplossingen mijn nigelke :p

el shorty

Legacy Member
normaal kan je dat wel flikken, heb dat al vaker gezien zo'n dingen. meestal on the fly, maar het kan dus ook door ee nsql query toe te voegen in je script. Wel niet direct simpel.
Eventueel met een cronjob? btw: lang geleden dat ik nog bezig mee ben geweest, maar je kan dat doen, staan wel enkele tuts voor online.

Robijntje007

Legacy Member
cronjob???
Zou echt niet weten wat dat allemaal is zé!
Doen mss wel TI maar das toch ma chinees voor mij :p

tha_rippa1be

Legacy Member
Robijntje007 zei:
cronjob???
Zou echt niet weten wat dat allemaal is zé!
Doen mss wel TI maar das toch ma chinees voor mij :p

Een cronjob is iets van uit linux ge kunt het best vergelijken met Geplande taken in windows (Start > Configuratiescherm > geplande taken)
Dat gaat dan op vaste tijden iets doen (kan scriptje uitvoeren zijn bvb)

Ge zit in TI, in welk jaar en welke talen kent ge al?
Ikzelf zou een python scriptje schrijven dat dat doet omdat ik op die manier mn python skills oefen en python iets is waarin ge zoiets makkelijk kunt maken maar tis misschien best dat ge het maakt in een taal dat ge al wat kent.

Robijntje007

Legacy Member
Unlimited4s zei:
wise ass, da had ik al gedaan!!
Maar zoals ik al zei; ik snap er evenveel van als een poolse hoer van kernfysica!

zit 2de jaar TI en ken zoal: vb.net, java, sql, php lukt ook nog, beetje batch bestanden aanmaken enzo. voor de rest: nederlands, frans, engels :p
Maar python heb ik nooit gekregen :s

tha_rippa1be

Legacy Member
Robijntje007 zei:
wise ass, da had ik al gedaan!!
Maar zoals ik al zei; ik snap er evenveel van als een poolse hoer van kernfysica!

zit 2de jaar TI en ken zoal: vb.net, java, sql, php lukt ook nog, beetje batch bestanden aanmaken enzo. voor de rest: nederlands, frans, engels :p
Maar python heb ik nooit gekregen :s
Ik ook ni, zelfstudie he ;)

Nja, ik heb zoiets zelf nog nooit gedaan, maar het is de bedoeling dat dat programma doet wat gij normaal doet door te typen en te klikken he.
Hetgeen ik denk hoe het grofweg zou moeten is zo (Ik kan der compleet naast zitten natuurlijk aangezien ik dat nog nooit heb gedaan):

De gegevens van het rapidshare login form worden verstuurd dmv POST (niet GET)
gij moet dan een post request naar "https://ssl.rapidshare.com/cgi-bin/premiumzone.cgi" versturen met daarin de variabelen login (u username) en password.
Code:
<form [color="red"]action="https://ssl.rapidshare.com/cgi-bin/premiumzone.cgi"[/COLOR] [color="red"]method="post"[/COLOR]>
    <input name="uselandingpage" value="1" type="hidden">
    <table cellpadding=5>
        <tr>
            <td>Login:</td>
            <td><input type="text" [color="red"]name="login"[/COLOR] size=16 style="width:100%" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Password:</td>
            <td><input type="password" [color="red"]name="password"[/COLOR] size=16 style="width:100%" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td></td>
            <td align=center><input type="submit" value="Premium Zone Login" /></td>
        </tr>
    </table>    
</form>

Dan zijt ge ingelogd op rapidshare (ge zult wss ook iets moeten instellen dat ge cookies kunt gebruiken)

Dan hebt ge toegang tot u pagina met statistieken, die gaat ge dan compleet inlezen en de gegevens die ge eruit wilt filteren (dmv regex?)



Tis geen stap-voor-stap uitleg, maar nu hebt ge al een idee van hoe het +- zou kunnen gedaan worden.


-edit-
Java post request

Robijntje007

Legacy Member
ja ké da snap ik toch al wat meer :p
Maar dien post, waar kan die heen posten?
Heb niet echt ergens een webspace of een linux/windows serverke draaien waar dat heen gaat ^^

tha_rippa1be

Legacy Member
Robijntje007 zei:
ja ké da snap ik toch al wat meer :p
Maar dien post, waar kan die heen posten?
Heb niet echt ergens een webspace of een linux/windows serverke draaien waar dat heen gaat ^^

Als gij dat formulier invult op de rapidshare website zelf he, en gij drukt op "login", waar gaan die gegevens dat gij hebt ingegeven dan naartoe?
Naar de waarde die in "action" staat in de form tag. "https://ssl.rapidshare.com/cgi-bin/premiumzone.cgi" dus.


Khad mn eerste post geedit nadat ik hem gepost had. (i know, editslet :p)

-edit =)-
het zou ook niet logisch zijn om die gegevsns naar ueigen webspace/server te sturen he, het is rapidshare die moet controleren of u username en wachtwoord wel juist zijn, niet gij.

Robijntje007

Legacy Member
Bij https://ssl.rapidshare.com/premiumzone.html moet ik inloggen en daarna kom ik bij https://ssl.rapidshare.com/cgi-bin/premiumzone.cgi
en daar staat dan:
Code:
<tr valign=top>
                        <td>RapidPoints:</td><td align=right style="padding-right:20px;"><b>23362</b></td>
                        <td>Server time:</td><td style="padding-right:20px;"><b>23.12.2008 21:40:18</b></td>
                        <td>Used storage:</td><td align=right><b><script>document.write(setzeTT("5637"))</script> MB</b></td>
                        <td></td>                                
                    </tr>
DUS eigenlijk, als ik gewoon een taak kon maken die om het uur ofzo die pagina opslaat en daar dan <td>RapidPoints:</td><td align=right style="padding-right:20px;"><b> inzoekt en het getal daarna afgesloten door een </b> opslaat in een bestandje zou het al een heel eind brengen

edit: ben ook een edittramp aant worden denk ik :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan