Archief - Gepersonaliseerde mail

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

`SeriOUs

Legacy Member
Ik ben bezig met een simpel newsletter-scriptje van een site.
De bedoeling is dat de gebruiker via een tekstbox een nieuwsbrief kan schrijven naar alle ingeschreven mensen.
De mails zijn gepersonaliseerd: De naam van de ingeschrevene staat vanboven, een eigen unsubscribe-link beneden.
Nu het probleem, of vraag:
Ik gebruik momenteel een foreach lus & de php mail-functie om ieder zijn gepersonaliseerde boodschap te geven. Met een 10-tal ingeschrevenen werkt dit nog perfect, maar ik heb mijn vragen over de performantie bij hogere getalen.

Hoe los ik dit het best op?

adrianhates

Legacy Member
Als je veel mails gaat sturen kan je best een mailserver gebruiken. er zijn namelijk beperkingen op het aantal mails je kunt sturen via php op een domein dacht ik?

frenzal

Legacy Member
Met swiftmail class heb ik via smtp al een stuk of 4-5000 gepersonaliseerde mails verstuurd. Er is een "plugin" voor het personaliseren van emails ook en enkele anti-flood maatregelen

`SeriOUs

Legacy Member
Aha, toch eens die swiftmailer dan proberen.
Weet jij ook iets van restricties van de gewone Mail-functie frenzal?

Ik schat dat daar nooit meer dan 60 mensen zich gaan inschrijven voor de nieuwsbrief.
Enige weet van problemen met de mail in een foreach-lus te zetten en zo te sturen? Ik heb niet de apparatuur voor performance-tests ed.

el shorty

Legacy Member
gewoon dat eens 60 keer laten runnen op je pc en timen via php hoe lang dat duurt. Simpel.

dJeez

Legacy Member
Het is niet de mail functie die een beperking heeft, het zal eerder je hosting provider zijn - wiens mail server je gebruikt - die beperkingen zal opleggen. Meestal blokkeren of vertragen die het versturen van mails eens je een bepaalde limiet over een vaste tijdspanne hebt overschreden (en die limiet ligt voor elke provider ook anders). Je kan dus best eerst je hosting firma eens contacteren en hen de vraag voorleggen.

Lord Kveldulv

Legacy Member
dJeez zei:
Het is niet de mail functie die een beperking heeft, het zal eerder je hosting provider zijn - wiens mail server je gebruikt - die beperkingen zal opleggen. Meestal blokkeren of vertragen die het versturen van mails eens je een bepaalde limiet over een vaste tijdspanne hebt overschreden (en die limiet ligt voor elke provider ook anders). Je kan dus best eerst je hosting firma eens contacteren en hen de vraag voorleggen.

Idd. De juiste limieten weet ik niet meer vanbuiten, maar heb ooit op m'n stage een bulkmailer moeten schrijven en bij skynet kon je een kwartier mailen en dan lag je er uit voor een uur of zo.
En ook bij het ontvangen. Bepaalde hosts, ook weer Skynet en hotmail ook dacht ik, gaan u op een bepaald moment black of greylisten als je in één keer veel mails naar verschillende email adresses op hun domein gaan sturen. Ik heb het opgelost met een timeout van, denk dat ik 2 seconden gekozen had. Dan geraak je er door maar natuurlijk duurt dat lang. Je kan ook gaan opsplitsen. Als bijv. uw spf records goed staan en je mailt vanaf de juiste server denk ik dat je er bij gmail altijd door geraakt en zonder delay kunt werken.

frenzal

Legacy Member
denk dat je met 60 mails niet rap in de problemen gaat komen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan