Archief - formulier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MetalFrost

Legacy Member
Hallo,

Ik probeer een formulier te maken waarin ik mensen een bericht kan laten plaatsen als ze een vraag of een klacht hebben.
Maar hoe kan ik de verzendknop juist laten werken.
En kan ik deze gegevens doorsturen naar mijn mail-adres en naar een bestand. Hoe doe ik dit dan


Dit is de code:


<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1"
http-equiv="content-type">
<title>form</title>
</head>
<body>
<span style="font-family: MS Shell Dlg;"></span>
<table style="text-align: left; width: 100%;" cellpadding="2"
cellspacing="2">
<tbody>
<tr>
<td style="width: 183px;">&nbsp;Naam:</td>
<td style="width: 1030px;"><input size="40"
name="Naam"></td>
</tr>
<tr>
<td style="width: 183px;">E-mail:</td>
<td style="width: 1030px;"><input size="40"
name="E-mail"></td>
</tr>
<tr>
<td style="width: 183px;">Bericht:</td>
<td style="width: 1030px;"><input size="100"
name="Bericht"></td>
</tr>
<tr>
<td><input name="Verzenden" value="Verzenden"
type="submit"></td>
<td><input name="Reset" value="Reset"
type="reset"></td>
</tr>
</tbody>
</table>
<span style="font-family: MS Shell Dlg;"></span>
<form style="height: 43px;" action="test" name="Test"></form>
</body>
</html>

XiroN19

Legacy Member
<form name="formulier" method="post" action="mailto:e-mailadres">

dit toevoegen bovenaan je document!
Alle inputs moeten tussen deze form-tag en de sluittag staan (= </form>).

En om het te kunnen opslaan in een bestand + te mailen zou je php kunnen gebruiken!
Hoe is je kennis van php?

MetalFrost

Legacy Member
ik ken een klein beetje php
lukt dit niet in html?
Of is er een programmatje ofzo die dat kan regelen.

Anders wil ik het wel proberen in php.

XiroN19

Legacy Member
ik weet niet of dit lukt in html (denk het niet!)

ik zou gwn onmiddellijk voor php kiezen, mailto is een beetje spambot-gevoelig dus raad ik altijd af om te gebruiken :)

een dergelijk scriptje is meestal snel gemaakt :)

KoenDK

Legacy Member
idd, en gewoon googlen naar php form
ook effe checken of je hosting wel PHP ondersteunt ;)

exxhal

Legacy Member
En ja, het is perfect mogelijk om met één en hetzelfde formulier zowel de gegevens in een dB te zetten als te verzenden naar een email adres in één en dezelfde actie.

Het is ook perfect mogelijk je contact formulier in html te maken.
Je moet dan wel de 'action' verwijzen naar een .php pagina waar je de POST gegevens verwerkt.

succes

j design

Legacy Member
Bekijk ik het nu verkeerd of zijn de form tags verkeerd geplaatst?

Moet het niet zijn
form
input
/form

FurtiveDuck

Legacy Member
Als je echt het minieme kent van PHP zijn zo'n dingen echt moeilijk. Kijk maar naar mij. Ik wil echt GRAAG een form kunnen maken in PHP die zo'n dingen doet. 3 Veldjes invullen, drukken op verzenden en ik krijg het in m'n mailbox.

Ik kan een simpele form maken die dingen doet als ik op verzenden druk, maar helaas kan ik niets van die gegevens dan opslaan en versturen naar m'n e-mail adres. De leerkracht wil me ook niet echt verder helpen en van opzoek werk bij google kom ik gewoon gek!

MetalFrost

Legacy Member
FurtiveDuck zei:
Ik kan een simpele form maken die dingen doet als ik op verzenden druk, maar helaas kan ik niets van die gegevens dan opslaan en versturen naar m'n e-mail adres.

Bij mij is het juist hetzelfde.

----

Toch allemaal bedankt, ik zal eens zoeken op google naar een php form.

MetalFrost

Legacy Member
ik heb zelf nu een klein html formuliertje gemaakt.

HTML:
<html>
<head>
  <title>Test</title>
</head>
<body>
<div id="userMenu">
<form name="bericht" method="post"
 action="mailto: [email protected]"> <input
 name="action" value="login" type="hidden"> <input
 name="target" value="/" type="hidden"> <input
 name="remember" value="YES" type="hidden"> <label
 for="headerNicknameText">nickname of e-mail</label> <input
 name="nickname" id="headerNicknameText" size="50"
 maxlength="150"><br>
  <label for="headerMessageText">Bericht</label> <input
 name="Message" id="headerMessageText" size="62"
 maxlength="500" type="text"><br>
  <br>
  <input name="Verstuur" id="headerSubmitButton"
 value="Verstuur" type="submit"><br>
</form>
</div>
</body>
</html>

Het probleem is alleen dat hij als je op 'verstuur' klikt de emailservice; van de persoon die het formulier heeft ingevuld; opent.

Kan de ingevulde tekst ook worden verzonden zonder de emailservice te openen??

Waarschijnlijk moet de actie verandert worden, maar in wat?

MetalFrost

Legacy Member
XiroN19 zei:
ik zou gwn onmiddellijk voor php kiezen, mailto is een beetje spambot-gevoelig dus raad ik altijd af om te gebruiken :)

Wat gebruik jij dan inplaats van mailto?
Dan heb ik het antwoord op mijn vorige vraag al!

el shorty

Legacy Member
werken met een php mailform, die de server zelf laat een mail versturen ipv de client (enkel op betalende hosts)

MetalFrost

Legacy Member
el shorty zei:
werken met een php mailform, die de server zelf laat een mail versturen ipv de client (enkel op betalende hosts)

kan je dan de php code eens geven aub.
Alvast bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan