Archief - Flex : mxml file aanroepen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChickenTik

Legacy Member
Hey,

Ik ben momenteel bezig aan een Flex site. Ik heb mijn mail mxml file en verschillende andere mxml files (components), zoals een loginbox. Nu wil ik deze box in mijn main mxml file krijgen. Ik ben al eens gaan zoeken naar een manier om dit te doen en heb dit op de volgende manier gedaan:

Eerst aangeduidt in de application tag waar mijn components staan (dus gwn root).
Code:
xmlns:MyComponents="*"

dan in een hbox heb ik het volgende staan:
Code:
<MyComponents:login_comp/>

login_comp is de naam van mijn andere mxml file.

Nu mijn probleem: als ik naar design view ga, krijg ik deze error:

Code:
There is an error at line 69 of your mxml document:
The "login_comp" tag has invalid syntax.

Ik kan echter het project zonder problemen runnen en de box verschijnt wel maar het is helemaal niet handig om zonder design view te werken.

Heeft iemand een oplossing hiervoor of kan ik mijn componenten ook op een andere manier integreren?

Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn. Als iets niet duidelijk is, vraag maar.

Alvast bedankt!

*edit: oplossing (eindelijk) gevonden. ik moest bij mijn tweede mxml file (component) de application tag veranderen naar TitleWindow of iets dergelijks.

ChickenTik

Legacy Member
Even een bijkomende flex vraag:

Ik heb een applicatie die een externe xml file inlaadt. Wanneer ik dit lokaal test, werkt dit perfect. Wanneer ik echter de files upload naar mijn server wil de xml file niet meer laden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

grts

frenzal

Legacy Member
zou dit geen security issue zijn zoals in flash, denk dat je niet rechtstreeks een extern xml kon aanroepen. Een omweg is geloof ik om via bv een php script die extern xml eerst in te lezen en de uw script raadplegen in flex, dan komt het van een "lokaal" bron.

Nu met flex heb ik zelf totaal geen ervaring, weet alleen dat dit ooit een issue in flash was toen ik een rss reader maakte.

ChickenTik

Legacy Member
Hmmm maar lokaal werkt het wel. Dan vind ik het raar dat het op de server niet werkt.

ChickenTik

Legacy Member
Oplossing gevonden:

Het was inderdaad een security probleem. Heb het opgelost door een php file de xml te laten lezen en dan mijn flex applicatie met de php file te linken. Werkt perfect nu :)

Bedankt voor de tip!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan