Archief - FLASH/ACTIONSCRIPT : Combobox Waarden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

3razor

Legacy Member
Hallo,

ik ben eigenlijk nog maar een beginner in AS en zit nu met een vraag.

Ik heb reeds veel geprobeerd en gezocht maar vind niet wat ik wil, ik wil namelijk een combobox met reeds door mij ingegeven waarden samen met een Kiesbutton combineren en wanneer men de gewenste categorie geselecteerd heeft in de combobox en daarnaa op die KIES-knop drukt er een bepaalde mc afspeelt. Nu is mijn vraag hoe kan ik deze waarden enzo koppelen ... de MC is niet moeilijk en kan ik zelf wel met gotoAndPlay ofzo dat zie ik nog wel maar ik wou graag van een van jullie iets meer teweten komen over het koppelen van de waarden van die combobox en die knop en dan zorgen dat ik Per waarde een verschillende actie kan uitvoeren bij het indrukken van die knop ...


Kan iemand mij helpen of is het nogal onduidelijk misschien hoe ik het uitgelegd heb...

Laat me iets weten

Dank bij voorbaat

dêsh'

Legacy Member
Bij de properties van uw combobox kun je je labels, en data invullen.

Om de waarde/data van uw combobox te kunnen oproepen gebruik je dit:

comboBox.getSelectedItem().data


Voorbeeld:
wil je naar frame 20 gaan als je het 2e item uit je combobox selecteert doe je dit zo:

labels: [kies,ga verder, ga terug]
data: [ ,20,1]

En op je combobox zet je dan deze code:

function navigeer() {
gotoAndPlay(comboBox.getSelectedItem().data);
}

3razor

Legacy Member
in feite heb ik geen knop nodig om de keuze te bevestigen en dan verder te gaan ???

dêsh'

Legacy Member
Dat is idd niet nodig, maar het kan natuurlijk wel tis maar wat je zelf wilt.

3razor

Legacy Member
Ik probeer da hier zo een beetje maar tis niet helemaal zoals het zou moeten zijn ... kan je mij mss eens helpen met een klein voorbeeldje ???

Ik zou dat sterk appreciëren

Greetz

3razor

Legacy Member
w00000t

bedankt hoor

kben mee ;)

Bedankt :)

----/EDIT----

Tevergeefs ... ik vind niet hoe ik het forceer met mijn versie :s ik zit reeds met FLASH 8 ... jammer maar ik zal blijven zoeken :s ... ik heb bij de paramaters van de combobox geheel andere zaken staan en zaken die anders zijn ... "Change Handler" heb ik bijvoorbeeld niet staan in die lijst :sad: ...

3razor

Legacy Member
bedankt om dit te melden maar ik begrijp er nog niet al te veel van

ma goed ik zal er morgen wel nog eens naar kijken :crazy: ... als het niet lukt zal ik een andere oplossing zoeken en zal ik zorgen dat ik geen combobox nodig heb

Greetz

servi

Legacy Member
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.

dêsh'

Legacy Member
3razor:

Juist hetzelfde principe qua opstelling maar gebruik ipv:

function navigeer() {
gotoAndPlay(comboBox.getSelectedItem().data);
}

deze code:

listenerObject = new Object();
listenerObject.change = function(eventObject){
gotoAndPlay(comboBox.getSelectedItem().data);
}
comboBox.addEventListener("change", listenerObject)

Nogmaals een voorbeeldje, met flash 8: .fla

(Meer info omtrent components in flash kan je terugvinden in de livedocs van macromedia.)

3razor

Legacy Member
thx dude :love: :p

nu heb ik er een beter zicht over hoe het in z'n werk gaat door je voorbeeld

thx


btw : i like your site :cool: ... mooie kleuren, alles erop en eraan :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan