Archief - FLASH: Netconnection.Call.Prohibited

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ploert

Legacy Member
Hallo, ik ben bezig met een flash/php projectje waarvoor ik webruimte gekocht heb die mysql en php ondersteund.

Ik gebruik amfphp. En nu al zeggen, zolang alles lokaal staat werkt het perfect.
Maar ik heb dus al m'n bestanden geupload naar de server van m'n webruimte, ik heb ook amfphp daar gezet met m'n services. Via een sql-command heb ik mijn lokale databank gekopieert naar die op het net.

In m'n service start ik met volgende code :
PHP code:
PHP:
function Klassenaam(){
            mysql_connect("localhost", "domeinnaam", "wachtwoord");
            mysql_select_db("databanknaam");
        }

in m'n flash files doe ik dan het volgende
ActionScript:
Code:
private var gatewayUrl:String ="http://www.simoenss.be/amfphp/gateway.php";
var nc:NetConnection = new NetConnection(); 
nc.connect(gatewayUrl); 
nc.call("servicenaam.getSomething",new Responder(getSomethingResponder,errorHandler),argument); nc.close();

dit soort calls heb ik dus op meerdere plaatsen nodig voor verschillende doeleinden. Maar als ik dit online uitprobeer krijg ik :
Netconnection.Call.Prohibited
in mijn errorconsole

Ik heb al wat gezocht op google en daar vind ik veel over het oplossen van deze error via crossdomain.xml. Maar ik snap het allemaal niet zo goed.
Ik heb volgende xml aangemaakt en in de root van m'n webruimte geplaatst :
HTML code:

HTML:
<?xml version="1.0"?><cross-domain-policy>
<allow-access-from domain="*.simoenss.be" />
</cross-domain-policy>

maar dat helpt niet. Misschien weet er iemand hier meer over? Of is dit zelfs helemaal de oplossing niet en zit het probleem elders? Alle hulp is welkom!
Als er nog informatie ontbreekt, zeg het me dan dan vervolledig ik m'n vraag.

thondermonst

Legacy Member
Ik ben ook nog maar net begonnen met webontwikkeling en heb ook een hosting om online wat te experimenteren en heb ook al wat problemen ondervonden. Zaken die lokaal perfect werken en op mijn site niet.

Heb je al eens geprobeerd het onderstaande absolute path aan te passen:

private var gatewayUrl:String ="http://www.simoenss.be/amfphp/gateway.php";

Naar dit:

private var gatewayUrl:String ="http://localhost/amfphp/gateway.php";

of naar een relatief path:

private var gatewayUrl:String ="../amfphp/gateway.php"; --> dit is natuurlijk afhankelijk van je filestructuur.

Ploert

Legacy Member
Bedankt voor de hulp, maar jammer genoeg lost dit het probleem niet op :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan