Archief - FLASH: Input-box: "é" i.p.v. "@" in FF met XHTML-embed code

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
Yow. Site of reference: infect-it.be. Klikken op "info" en dan op het email adres

Ik gebruik volgende XHTML-valid code om mijn flash te embedden in mijn gecko-engine pages:

HTML:
<object type="application/x-shockwave-flash" data="site.swf" width="750" height="450">
<param name="movie" value="site.swf" />
<param name="menu" value="false" />
<param name="quality" value="best" />
<param name="wmode" value="opaque" />
</object>

Deze code werkte totnogtoe zonder enig probleem. Tot ik vandaag met een input-veld ging werken... Flash heeft blijkbaar om de een of andere reden geen goesting om bepaalde Alt-Gr toetsencombinaties nog te accepteren in input velden, met als resultaat dat ik geen "@" of "." kan typen (behalve dan met het numerieke toetsenbord) in bijvoorbeeld mijn email-veld.

Als ik de (niet-valid) standaard flashcode gebruik, vormt dit geen probleem (see for yourself). Iemand een idee?

Breen

Legacy Member
Als het enkel en alleen gaat om hem door de validator te krijgen, kan je 2 vliegen in een klap toepassen. Implementeer een javascript toepassing die je object dynamisch schrijft. De validator checkt zoiets niet, EN je bent ineens EOLAS patch proof. Ik moet een extra keer klikken om je movie te kunnen bekijken.

Ik heb persoonlijk http://blog.deconcept.com/flashobject/ gebruikt, werkt prachtig voor mij.

Xavez

Legacy Member
I know Breen. Het gaat hem niet om hem door de validator te krijgen omdat dat mooi staat, maar gewoon omdat ik van het principe ben dat valid code belangrijk is (voor mezelf). Ik besef ook dat dat javascript een oplossing is, maar mensen die JS hebben uitgeschakeld zitten dan ook weer in de shit hé.

Niemand anders ervaring hiermee?

Breen

Legacy Member
Wel Xavez, daar heb je groot gelijk, al wil je toch ook niet dat alle gebruikers van IE een extra keer moeten klikken om gewoon iets te zien.

Over mensen zonder javascript heb je gelijk. Doch, je kan nog altijd deze originele code in de <noscript> tag plaatsen. Dan is het heel kleine percentage mensen met "javascript af", maar "ActiveX aan" ook gediend.

Xavez

Legacy Member
Well, ik heb het geprobeerd met dat script van je. Het IE-"probleem" is nu wel opgelost, maar m'n firefox probleem blijft nog steeds bestaan....

Breen

Legacy Member
Wel, natuurlijk moet je dan teruggrijpen naar de invalid code, die niet door de validator gaat omdat ze uit javascript komt.

Ik kan spijtig genoeg je probleem niet testen, omdat ik momenteel in de UK verblijf, waar de keyboards qwerty zijn en blijkbaar geen chars op de 3de positie (via alt gr) staan

Xavez

Legacy Member
enig idee waar op qwerty het @-tekentje staat? Dan kan ik eens testen of het aan de keyboard-layout ligt misschien.
In die javascript wordt nogthans ook met de invalid-IE-code gewerkt hoor. Het vreemde is dat hij het nu toch zowel door IE als door firefox correct zou moeten weergeven (gezien de niet-valid code gebruikt wordt).

Breen

Legacy Member
de @ staat 2de key rechts naast de L key, op de shifted positie, dus: L key, 2 naar rechts, shift indrukken, dat is de @ in qwerty.

Heb je opera al eens geprobeerd, om te zien of je daar het probleem ook hebt?

Xavez

Legacy Member
Het ligt dus niet gewoon aan de keyboard lay-out.. Hmmm. Opera reageert trouwens net hetzelfde als firefox en netscape (allen de laatste builds).

Heb het probleem aan macromedia gerapporteerd maarja, wat daar uit gaat komen is maar zeer de vraag natuurlijk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan