Archief - email adres verbergen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SideShow

Legacy Member
Hallo

Zijn scriptjes als

document.write('mijnnaam'+String.fromCharCode(64)+'telenet.be');

eigenlijk veilig? Spiders hebben zulke dingen toch zó door... ? Wat is een betere manier om dit te doen?

Twilkie

Legacy Member
Je kan het ook doen door een image te maken van de at en de dot.
En dan
Code:
mijnnaam<img src='atje.jpg'>telenet<img src='dotje.jpg'>be
Je kan, als je server het ondersteunt, ook PHP's image processing gebruiken en on the fly een image maken van heel het email adres.

TiZon

Legacy Member
Ik doe dat zelf met de GD-librabry

PHP:
<?php 
header("Content-type: image/png"); 
// Your email address which will be shown in the image 
$email    =    "[email protected]"; 
$length    =    (strlen($email)*8); 
$im = @ImageCreate ($length, 20) 
     or die ("GD-Library niet aanwezig"); 
$background_color = ImageColorAllocate ($im, 255, 255, 255); // White: 255,255,255 
$text_color = ImageColorAllocate ($im, 55, 103, 122); 
imagestring($im, 3,5,2,$email, $text_color); 
imagepng ($im); 
?>

Uiteraard kan je dat dan ophalen uit DB of dergelijk hé :)

Curahee Q

Legacy Member
Tizon, waarom zet je een @ voor ImageCreate? Je gaat foutmeldingen ondedrukken met dat teken en dat wil je echt niet. Als je fouten hebt los je ze op, maar je schakelt ze niet uit. Het is maar een tip ;).

Tyfius

Legacy Member
Lees anders Email Encoder eens door, daar staan een aantal handige JavaScript oplossingen waar spiders het toch al moeilijker mee hebben.

KoenDK

Legacy Member
ik dacht dat het welbekende mijn naam at hotmail dot com al genoeg was

TiZon

Legacy Member
Curahee Q zei:
Tizon, waarom zet je een @ voor ImageCreate? Je gaat foutmeldingen ondedrukken met dat teken en dat wil je echt niet. Als je fouten hebt los je ze op, maar je schakelt ze niet uit. Het is maar een tip ;).

Dat kwam omdat ik eens alle error-reporting had aan gezet en er was een probleempje met de permissions van die GD en dat qsmeet altijd een warning, mag er idd vantussen ;)

taLa.

Legacy Member
Een handige manier is om met CSS te werken. Op die manier werkt het nog steeds voor mensen die geen Javascript hebben aanstaan (zoals ik), en blijft het e-mailadres gewoon selecteerbaar als normale tekst. Het komt erop neer dat je het e-mail adres achterstevoren in de HTML zet, en met CSS terug omkeert:

Code:
.liam {
	unicode-bidi: bidi-override;
	direction: rtl;
	word-spacing: 0;
}

Code:
<span class="liam">moc.liam@serda_wuoj</span>

Die unicode-bidi en direction-attributen worden trouwens verrassend goed ondersteund door de verschillende browsers. Het werkt natuurlijk maar zolang spambots de email-adressen niet omdraaien, maar tot dusver heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Als je dan nog mailto links wilt ook kan je wel Javascript gebruiken. Dit is naar mijn mening aanvaardbaar omdat gebruikers die geen Javascript hebben aanstaan nog altijd de e-mailadressen kunnen gebruiken als gewone tekst (ie. copy/pasten). Met jQuery ziet dat er zo uit:

Code:
function strrev(str){
	return str.split('').reverse().join('');
}
$(document).ready(function(){
	$('span.liam').each(function(){
		var liam = $(this).html();
		$(this).html('<a href="mailto:'+strrev(liam)+'">'+liam+'</a>');
	});
});

Merk op dat er hier gevaar is voor XSS als je e-mailadressen toelaat met bv. een quote (") in, maar dan ben je sowieso je input niet goed aan het filteren en jet output niet goed aan het escapen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan