Archief - eenvoudige meubelrender

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GADGET

Legacy Member
hallo,

ik ga binnenkort een eenvoudig tv-meubel laten maken maar had nog enkele bedenkingen. En ik DENK dat ik dmv een simpele 3D-render wel de juiste keuze kan maken.

Maar ik beschik niet over de nodige software/vaardigheden jammer genoeg.

http://my-file.be/ul/uploaded_files/1216321503-tv.jpg

ik had graag dit gezien, alles zwart gelakt en het binnenste rood gelakt en ook eens wit gelakt. De achterkant is dicht. voorkant open.

en als 2e had ik graag de overstekende kant weggelaten links en rechts. Dus infeite een gewone rechthoek zeg maar. (de zijkanten afzagen bij wijze van spreken, maar wel 135cm lang). Ook zwart gelakt en binnenkant wit of rood.

moest iemand dit willen doen ben ik u eeuwig dankbaar :p ik kan u hier niet echt iets voor geven.. of het moet zijn dat ik u met iets kan helpen ofzo..


of misschien dat ik dit zelf kan dmv een of ander programma ? Dan wil ik zelf ook wel proberen uiteraard.

of als iemand zijn gedacht al eens wil zeggen, ben ik ook al mee geholpen.

2 'problemen':

T-vormig of gewoon rechthoekig.
binnenkant rood gelakt (misschien te scherp voor tv te kijken ?) of wit.

het dient dus om een tv op te zetten, zwart gelakt.

alvast bedankt,

LeSec

Legacy Member
Kwil het wel doen :)

Moet die lak glanzend zijn of liever mat?

Welke kleur rood? Liefst een RGB-waarde of anders kies ik zelf wel eentje zolang je ongeveer de kleur wat beschrijft.. wijnrood, lichtrood, donkerood, bordeaux...

Vanavond weet ik niet of ik het nog kan doen, maar morgenamiddag heb ik normaal gezien tijd, ten laatste zaterdag heb je het..

*edit*

Hoe dik zijn die planken juist?
En die 40 cm hoogte.. slaat dat op het gat tussen de twee planken of inclusief de twee planken?

GADGET

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Kwil het wel doen :)

Moet die lak glanzend zijn of liever mat?

Welke kleur rood? Liefst een RGB-waarde of anders kies ik zelf wel eentje zolang je ongeveer de kleur wat beschrijft.. wijnrood, lichtrood, donkerood, bordeaux...

Vanavond weet ik niet of ik het nog kan doen, maar morgenamiddag heb ik normaal gezien tijd, ten laatste zaterdag heb je het..

*edit*

Hoe dik zijn die planken juist?
En die 40 cm hoogte.. slaat dat op het gat tussen de twee planken of inclusief de twee planken?

w8 nog even om eraan te beginnen. Ik ga het iets complexer maken.. :$

(niet echt veel moeilijker hoor, maar misschien is het wel teveel werk om zomaar even te doen..)

Ik zal nu eerst even tekenen wat ik bedoel, zal het hier binnen 10min uploaden.

LeSec

Legacy Member
GADGET zei:
w8 nog even om eraan te beginnen. Ik ga het iets complexer maken.. :$

(niet echt veel moeilijker hoor, maar misschien is het wel teveel werk om zomaar even te doen..)

Ik zal nu eerst even tekenen wat ik bedoel, zal het hier binnen 10min uploaden.

Ok, zet gewoon zoveel mogelijk maten zodat alles duidelijk is :)
Schrijf het er desnoods bij van waar tot waar een maat loopt!
Ga nu wel slapen, heb zware dag achter de rug dus tzal voor morgen zijn je render :)

GADGET

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Ok, zet gewoon zoveel mogelijk maten zodat alles duidelijk is :)
Schrijf het er desnoods bij van waar tot waar een maat loopt!
Ga nu wel slapen, heb zware dag achter de rug dus tzal voor morgen zijn je render :)

geen probleem, in ieder geval al zeer bedankt :woohoo:

http://my-file.be/ul/uploaded_files/1216327588-tv2.jpg

ik denk dat alles erop staat maar ik zie nu wel dat ik de breedte van de vakken allemaal op 40 heb gezet, gelijk aan de breedte (=diepte) van het meubel. Maar de achterwand wordt dichtgemaakt dus de breedte van de uitsparingen zal maar 38 zijn overal (2cm voor een achterwand moet genoeg zijn).

ik hoop dat je er wat aan uit kan.

in de rechthoekige vakken komt playstation en digibox en de in de kubussen komen 2 rood-doorschijnende opberg-kubussen :crazy:

ik vermoed dat wit de goede kleur zal zijn voor de binnenkant.

en alles mag glanzend, ook het zwart.

als je dit niet meer ziet zitten, ook geen probleem hoor. Begrijp wel dat dit al wat meer werk is.

*edit: ik vertrek morgennamiddag voor een weekend dus je hoeft je zeker niet speciaal te haasten ;)

LeSec

Legacy Member
Bon, kheb enkele snelle renders gemaakt want khad niet zo veel tijd..
Kheb het meubel in een testscène geplaatst omdat ik geen tijd had om vlug een nieuwe scène te maken, sorry maar kdenk dat het toch ongeveer al een beeld geeft van hoe het er zou kunnen uitzien...

http://picasaweb.google.nl/YannickBon/GADGET

Ze zijn wel precies wat donker uitgevallen, zal ze vanavond in PS wat aanpassen indien nodig. Bij het renderen zelf zagen ze er veel klaarder uit ma bij het saven naar jpgs kregen ze donkere schijn... Vreemd :s

LunchBox

Legacy Member
tvkastje.jpg

sparco

Legacy Member
Er is iets vreemd in de rechterbovenhoek van het meubel denk ik..

LunchBox

Legacy Member
joah, dr zit'n klein "glitchke" in op die plaatsen.. kheb't ook gezien. (zo ook de gekartelde lijn in de rechterbox, anti-aliassing stond ni denderend hoog ingesteld) tis maar om'n idee te geven, het rood vloekt trouwens vindek - dus'k zou eerder kiezen voor wit aan de binnekant. (of gewoon donker laten zelfs)

GADGET

Legacy Member
allemaal zeer hard bedankt :love:

die van lunchbox kan ik nu nog niet zien, server laadt niet echt.
Zal regelmatig wel eens komen checken :cool:

(die google sketchup is inderdaad wel een goed alternatief)

eldece

Legacy Member
Ik was dit vergeten up te loaden, ondertussen zijn er blijkbaar al voldoende renders.
Maar ik zal ze hier toch maar plaatsen.

render, wire

LunchBox

Legacy Member
m'n webserver ligt eruit sinds vannacht, hoog tijd voor een nieuwe :) kheb de link geupdate.

GADGET

Legacy Member
V!$u4L zei:
Hoe lief zijn jullie niet?

khad eerlijk gezegd ook niet verwacht dat er effectief iemand moeite zou doen :unsure:

maar wel dus.. waarvoor dank. Mooie render lunchbox !

vanavond ga ik het even gaan overlopen met de schrijnwerker :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan