Archief - e-mail melding bij nieuw bericht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mermans

Legacy Member
hallo

ik ben een beheerder van een website (puur inhoudelijk) omtrent onderwijs en werk met ektron cms 400

graag had ik geweten of er iets bestaat dat de lezers van mijn website automatisch een bericht in hun mailbox krijgen als er een nieuw bericht op mijn site wordt geplaatst?

een rss feed heb ik maar daar hebben ze dus een rss lezer voor nodig.

dJeez

Legacy Member
Mits je dat zelf ontwikkelt (of er een bestaande module voor aanschaft) zal dat wel gaan zeker? Tenzij het reeds standaard is voorzien in het pakket zelf, maar die kans lijkt mij vrij klein. De site van Ektron checken lijkt mij alvast geen slecht idee...

*edit* Hmm, blijkbaar voorziet Ektron dat dus wel, maar moet de user dat zelf instellen :
Subscriptions & Web Alerts
Allow Web site visitors to self-register and self-administrate email notification preferences. When content is added or updated, an email is automatically generated and sent to subscribers keeping them coming back to your site and increasing customer loyalty.

crimineels

Legacy Member
Wat heb je eigenlijk juist nodig om emails te kunnen versturen met asp.net? Kan je dit doen op elke server?

Obliv`

Legacy Member
Je hebt de System.Net.Mail assembly nodig een een SMTP-server die je kan misbruiken. Als je niet zelf voor je hosting zorgt, kan je meestel de localhost gebruiken als mailserver. Waarschijnlijk moet je wel een login opgeven in je SMTP-configuratie.

crimineels

Legacy Member
Obliv` zei:
Je hebt de System.Net.Mail assembly nodig een een SMTP-server die je kan misbruiken. Als je niet zelf voor je hosting zorgt, kan je meestel de localhost gebruiken als mailserver. Waarschijnlijk moet je wel een login opgeven in je SMTP-configuratie.

En deze SMTP-configuratie kan je opvragen bij het hostingbedrijf?

Obliv`

Legacy Member
Meestal zal je als server wel localhost kunnen gebruiken. In de faq van je hostingbedrijf vind je meestal ook wel hoe je verbinding maakt met hun smtp-server. De credentials die je (eventueel) moet opgeven zullen waarschijnlijk diegeen zien waarmee je inlogt op het beheerspaneel van je hostingbedrijf.

BloodSeaker

Legacy Member
een kleine offtopic maar

Ektron cms geeft me koude rillingen =[
Draak van een ding vind ik persoonlijk s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan