Normaal gezien ziet ge wel de registratiedatum en de einddatum is die dag, maar het jaar is tegenwoordig moeilijker te weten te komen. Bij de meeste registars wordt dat ook automatisch verlengd en moet de eigenaar expliciet ten laatste een maand op voorhand laten weten dat dit niet meer moet. Het gevolg daarvan is dat de .be in quarantaine komt voor 40 dagen als ik mij niet vergis. En enkel de vorige eigenaar kan hem in die periode terug opnieuw registreren. Daarna is hij helemaal vrij en is het first come first served.
Maar als de eigenaar u niet meer info wilt geven kan je er toch van uit gaan dat hij er niet vanaf wilt en hij die in principe de rest van zijn leven zal behouden?