Archief - div hoogte niet goed in IE + check dropdown menu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jerre Muesli

Legacy Member
Hoi,

Ik heb snel snel een kleine website in elkaar geflanst maar in IE zijn er nog wat zaken die schorren.
Zo is er de horizontale lijn die ik inkleur met een bgcolor die veel hoger in IE is dan in FF.

Ik doe dus:
HTML:
<div id="lijntje"></div>

en in CSS:
HTML:
div#lijntje {
clear : left;
float : inherit;
height : 5px;
background-color : #2b2b2b;
}

Ook zou ik willen vragen of er iemand het script voor het drop-down menu heeft moeten activeren in IE of niet. Indien er mensen dit hebben moeten doen zou ik een andere methode moeten zoeken dan met m'n javascriptje natuurlijk.

Aub geen commentaar op onnette source code, het moest snel snel gaan.
Nadien heb ik nog wel de tijd om op te kuisen.

De website kan je bekijken op Hand in Hand :: Toneelbond Denderhoutem

Bedankt!

Jerre Muesli

Legacy Member
Waar zitten al die experts hier hé :)

En van die 29 mensen, heeft er niemand het drop-down menu moeten activeren :unsure: ?

Lashknife

Legacy Member
volgens mij zit gij in uw menu met serieuze fouten tegen floating en clearing :s

en n/o, maar als ik jouw was, brak ik je menu terug af naar niks en begon dan crossbrowser opnieuw uw menu op te bouwen. En met elke stap ga je kijken of je crossbrowser nog in orde bent en of je JS+css combo reageert zoals het verwacht wordt te doen.

en rap of niet, als je code een mess is, dan verwacht je zelf toch niet anders dan problemen? ;) (css en js rules buiten de <head> tag endergelijke? niet proper gewoon, zelfs als je snel bent kan je dat op de juiste plek zetten imo)

mobman

Legacy Member
clear:both of clear:inherit

en float:left

zit hier op mac dus kan niet testen op IE

Jerre Muesli

Legacy Member
Lashknife zei:
(css en js rules buiten de <head> tag endergelijke? niet proper gewoon, zelfs als je snel bent kan je dat op de juiste plek zetten imo)

Holy crapper ja dat was me nog niet opgevallen daar heb ik geen excuus voor :)
Met niet ordelijk bedoel ik dan vooral dat ik geen stijlen meer definieer in mijn .css file maar eerder op het object zelf om snel te gaan.

@mobman bedankt, ik zal eens proberen vanavond

UnD3RD0G

Legacy Member
trouwens,
als je een DIV gebruikt voor een horizontale lijn ( HR anyone? )
vermoed ik dat de fout ook kan liggen aan de font-size die geldt binnen die div,

probeer eens je font-size:0 in op #lijntje te zetten ,
is altijd al iets vies geweest in IE

Jerre Muesli

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
probeer eens je font-size:0 in op #lijntje te zetten , is altijd al iets vies geweest in IE

Super. Daar was ik nie opgekomen :) Vreselijk bedankt

UnD3RD0G

Legacy Member
;-)

tis een vieze , en ge moet het weten, of ge zoekt u er suf achter ( ervaring... :) )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan