Mista Molla
Legacy Member
Hallo allemaal,
Ik heb binnenkort een budget van zo'n 1200€ dat ik ter beschikking van fotomateriaal ga zetten.
Nu ben ik niet zeker wat ik hiermee ga doen heb namelijk een aantal opties beschikbaar.
1) Ik koop een lens ; 2 opties hierin. Ergens denk ik dat hier mijn beste optie ligt, want beiden zijn kwaliteitsglas die amper in waarde verliezen, en beide zijn gewoon niet ver van het beste in hun gamma.
a) Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 -> nieuw 1200€
b) Nikon AF-S 70-200mm f/2.8 2e hands -> 1200€
2) Ik koop een nieuwe body. Ik zit nu met een D70s, en allemaal goed en wel, en zal een perfecte backupbody zijn, maar ik moet toch ten minste naar de 12MP en betere ISOruis onderdrukking hebben.
a) Nikon D300 -> 1300 -> semi-professionele body, bouwkwaliteit is extra goed maar is wel al wat verouderd.
b) Nikkon D90+MB80 -> zo'n 1000€, super toestel, ISO ruis is hier met de noise reduction ongelooflijk verbeterd, sommige pro's zeggen zelfs dat het dicht bij de D3 aanleunt op dit vlak. Is ook moderner als D300
3) Lichten -> het enige probleem is dat ik nooit profoto ga nemen ofzo, dus wnr ik een echt job moet doen zal ik zowizo profoto moeten huren. Vanaf hoeveel W/S is het de moeite waard om je eigen materiaal te kopen?
a)2x SB-900€ + PocketWizards
b)Studioset (Elinchrom,Vicico Pro,...)
Voila, dit is het zowat , ik hoop dat jullie inzien in welke dilemma ik zit.
Hopelijk kunnen jullie helpen!
cheerz
Ik heb binnenkort een budget van zo'n 1200€ dat ik ter beschikking van fotomateriaal ga zetten.
Nu ben ik niet zeker wat ik hiermee ga doen heb namelijk een aantal opties beschikbaar.
1) Ik koop een lens ; 2 opties hierin. Ergens denk ik dat hier mijn beste optie ligt, want beiden zijn kwaliteitsglas die amper in waarde verliezen, en beide zijn gewoon niet ver van het beste in hun gamma.
a) Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 -> nieuw 1200€
b) Nikon AF-S 70-200mm f/2.8 2e hands -> 1200€
2) Ik koop een nieuwe body. Ik zit nu met een D70s, en allemaal goed en wel, en zal een perfecte backupbody zijn, maar ik moet toch ten minste naar de 12MP en betere ISOruis onderdrukking hebben.
a) Nikon D300 -> 1300 -> semi-professionele body, bouwkwaliteit is extra goed maar is wel al wat verouderd.
b) Nikkon D90+MB80 -> zo'n 1000€, super toestel, ISO ruis is hier met de noise reduction ongelooflijk verbeterd, sommige pro's zeggen zelfs dat het dicht bij de D3 aanleunt op dit vlak. Is ook moderner als D300
3) Lichten -> het enige probleem is dat ik nooit profoto ga nemen ofzo, dus wnr ik een echt job moet doen zal ik zowizo profoto moeten huren. Vanaf hoeveel W/S is het de moeite waard om je eigen materiaal te kopen?
a)2x SB-900€ + PocketWizards
b)Studioset (Elinchrom,Vicico Pro,...)
Voila, dit is het zowat , ik hoop dat jullie inzien in welke dilemma ik zit.
Hopelijk kunnen jullie helpen!
cheerz
