Archief - Digital Artwork - 40Thousand Lightyears Away

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CyXo

Legacy Member
Dag vriendjes,

Aangezien ik al een lange tijd de intentie had om eens iets "groots" te maken, is het er uiteindelijk toch van gekomen.

Dit is mijn visuele interpretatie voor "40 Thousand Lightyears Away".

Originale grootte: 6000x2138
Gebruikte programma's: Photoshop, Illustrator, Terragen, Celestia, Apophysis.

40thousand.jpg


Klik hier voor een 100% size detail

-------------------------------------------------------------------------------
Credits:
-------------------------------------------------------------------------------

Inspiratie
Starfield
Render Pack1 & Render Pack2
Blaadjes
Stockfoto 1
Stockfoto 2

-------------------------------------------------------------------------------

Daar het mijn eerste werkje van dit kaliber is waar ik overigens veel plezier aan heb beleefd, hoor ik graag jullie comments. Dit mag ook op DeviantArt.

tomh

Legacy Member
sjiek ma kvin die vlek daar midden/rechts boven nog al storen.. die trekt heel mn aandacht :p

voor de rest cool

Matt.

Legacy Member
Wel vet! Toen ik de bron van inspiratie zag vond ik 't direct een stuk minder. Toch, nice job! Lang aan bezig geweest zeker? :)

Matt.

Legacy Member
'k Vond da ni zo storend ze. :p Hoe langer ik er naar kijk hoe beter ik het begin te vinden.

CyXo

Legacy Member
matthi_182 zei:
Wel vet! Toen ik de bron van inspiratie zag vond ik 't direct een stuk minder. Toch, nice job! Lang aan bezig geweest zeker? :)

In totaal redelijk veel, maar dat is gelijdelijk aan gemaakt, aangezien er elementen inzitten die ik alreeds gemaakt had, maar ook externe resources zoals vermeld in de credits.

Bv:
Vrouw
Terragen

Jonathan

Legacy Member
Puur uit interesse , hoeveel uren zou je daar ongeveer aan gewerkt hebben ?
Is wel nice , wallpaper materiaal ;)

CyXo

Legacy Member
Poenanie zei:
Puur uit interesse , hoeveel uren zou je daar ongeveer aan gewerkt hebben ?

Goh ik heb ongeveer 12u gewerkt, maar ook met msn tussen enzo, dus echt precies kan ik dat niet zeggen... Maar er zitten natuurlijk ook elementen in die ik alreeds af had gewerkt. Het enige vervelende is de loadingtime van photoshop als je met zo'n groot bestand werkt. :)

tomhuveners zei:
die terragen is nu niet echt iets speciaals he :p

Atleast I enjoyed myself :p

tomh

Legacy Member
The_Messenjah zei:
AY >_<

Terragen is ideaal als basis voor dingen, alsook voor architectuurrenders enzo!
:tongue:

kbedoel da ge met 20klikken iets hebt gemaakt, dat het niks 'specials' -> moeilijk is

dresse

Legacy Member
zowieso wel imposant, en knap werk, maar het spreekt me toch niet geweldig aan.
Ik vind het vooral jammer dat het kwa opbouw zo hard lijkt op dat ene referentiebeeld dat ge gepost hebt. Dat spreekt me trouwens wel enorm aan. Naar dat werk kunt ge blijven kijken en blijven nieuwe zaken opmerken. Op uw werk ben'k snel uitgekeken en hebk snel het gevoel dat het gewoon ineengeblende werkjes/foto's zijn zonder dat het allemaal samen een geheel vormt... dat er zoveel gespiegeld is vindk ook een beetje jammer.

Maarja, zie het als tips, want voor een eerste 'groot' werk vindk het zeker niet slecht hoor. Gewoon niet 'woooooow'...

Xoliul

Legacy Member
Ik denk er hetzelfde over als Dresse. Deftig ineen gezet, maar ontbreekt aan consistentie en thema. Je voorbeeld/inspiratie heeft een duidelijk palet van paars, groen en wat oranje tinten, maar jij gooit groen, blauw, rood, geel, oranje en paars samen met veel zwart.
Kwa composite is het bij jou ook wel wat over-druk naar mijn zin, zeker die tentakel toestanden maken het onoverzcihtelijk. Ik heb eveneens veel moeite met het onderwerp erin te herkennen omwille van de ver uiteenlopende objecten waarvan sommigen niet veel bijdragen.
Je kan er duidelijk genoeg van om iets sterk neer te zetten, volgende keer gewoon meer op kleurgebruik, compositie en thema letten. Ik denk dat je er veel baat bij zou hebben zelf eerst een thema en compositie uit te denken (op papier zelfs) in plaats van iemand anders zijn idee na te bootsen en ondertussen een eigen interpretatie aan te kleven zonder duidelijk plan. Ik weet van mezelf dat hoe meer voorstudies ik doe, hoe meer baat ik er bij het uitwerken van heb.

CyXo

Legacy Member
Het uitplannen op papier is iets wat ik sowiezo al doe voor al mijn projecten alhoewel ik naderhand er toch nog in slaag het uiteindelijke ontwerp te veranderen door nieuwe inzichten. Qua kleurengebruik deel ik je mening, maar ik vind het niet echt storend in het geheel.

Verder heb ik ongeveer 20min zitten te staren naar "Digital Hero" van Sumeco en dat was een geweldige ervaring.

Volgende keer iets uniek, de collab met Dries. i'm looking forward to it :)

Bedankt voor de feedback.

dOmme zEbra

Legacy Member
Het is OK, maar niet meer dan dat. Te veel gelijkend op de inspiratie, zoals al gezegd. Plus dan nog het feit dat veel materiaal geleend is maakt het niet heel origineel.

toch een mooi beeld uiteindelijk

vincentvc

Legacy Member
knap werk, maar heb dezelfde gedachten als dresse en xoliul.
misschien een ideetje, gewoon alles opnieuw inkleuren. (layerke maken, brushen met een goei kleuren schema en op één of anderen blend mode zetten)
ik zou ook van die 3d-renders wat meer achter de bomen en die terragen steken en uit die vrouw laten springen, nu vind ik het nog net iets te random.
aangezien ge toch voor een center compositie gaat. :unsure:

again goe werk, maar kan er nog niet zolang naar zien als sumeco's werk. (goei inspiratie btw :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan