Archief - Databank probleem eindwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Piecemaker

Legacy Member
Voor mijn eindwerk programmeren ga ik een applicatie maken voor een schoonheidssalon (1 manszaak)in VB.NET. De app zou gebruikt worden om klantgegevens, behandelingen, producten, kasboek, levernaciers, bestellingen, ... bij te houden, en afspraken te maken.

Om het simpel te houden heb ik nu een Access database gemaakt, die dus gewoon lokaal opgeslagen wordt.

Het eindwerk doen we met zn tweeën, mijn collega zal een website maken, waar de klanten kunnen inloggen en zo onder andere hun gespaarde punten en hun persoonlijke gegevens kunnen raadplegen.

Nu is het niet bepaald te doen om met een online access database te werken naar het schijnt, dus zoek ik een oplossing hiervoor.

1 Online mySQL of SQLServer database: lijkt me redelijk dom, aangezien de website slechts 1 of maximum 2 tabellen uit de database gebruikt (klanten en eventueel producten). Alles online zetten lijkt me ook niet geweldig voor de performance, geen al te snel internet in die zaak waarschijnlijk)

of

offline access database (is al klaar), en online database met slechts 1 of 2 tabellen. De online klantgegevens zouden dan 1 x per dag gesynchroniseerd worden of zo. Dit heeft ook het voordeel dat de app blijft werken moest internet wegvallen.

welke van deze 2 zou de beste oplossing zijn?

Yngwie

Legacy Member
Twee aparte databases lijkt mij niet zo'n goed idee. Stel de klant wijzigt in de ochtend zijn contactgegevens en rond de middag stelt de zaak enkele facturen op adhv de klantgegevens in zijn offline database. Aangezien de databases elke avond pas gesynchroniseerd worden is het factuur naar het verkeerde adres verzonden.

Eén centrale database lijkt mij de beste oplossing. een databaseverbinding over internet is perfect te combineren met een VB.NET desktopapplicatie. Zelfs met een beperkte bandwidth.

Piecemaker

Legacy Member
en wat zou dan het beste zijn? mySQL of SQLServer? Ik heb met allebei 0,0 ervaring

Yngwie

Legacy Member
qua syntax zijn ze grotendeels hetzelfde. In welke taal wordt de website geschreven? De meeste php hosting pakketten worden met mysql geleverd en asp pakketten met ms sql of ms access server.

Kijk wel uit dat je een hostingpakket vindt waarbij je ook extern aan je database kan en dus niet enkel vanop de webserver zelf.

Piecemaker

Legacy Member
website wordt met asp gemaakt. Wat is dan een goed hostingpakket? Ik denk dat ik dan ms sql zal gebruiken, dan geraak ik daar ook thuis in

Adelbert

Legacy Member
ja mssql is uw beste keuze als uw website in ASP geschreven is. Visual studio heeft handige build-in tools om MSSQL te gebruiken,

Ook kan je de volgende tool van microsoft gebruiken, is een meer uitgebreidere versie van de buildin tools in visual studio.
SQL Server Express 2008 Download

ivm met hostingpakketten kan ik u niet helpen :s

passero

Legacy Member
hosting voor dot net is meestal wel een pak duurder dan de gewone linux (met php en mysql) hosting.

Maar als je echt asp.net wil gebruiken is het idd best om een MSSQL db te gebruiken

Curahee Q

Legacy Member
Ik vind 15$ per maand toch niet echt goedkoop, + 2$ voor domeinnaam.
Of had je die per maand niet gezien ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan