Archief - Cursus gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

goldsage

Legacy Member
Beste, mede-designers
Ik ben een redelijk goed html'er en css'er ik heb al meerdere projecten succesvol afgewerkt. Maar nu zou ik graag zelf al enkele php scriptjes schrijven maar ik vind dat je nergens een tutorial vind waar je dit echt leert .
Weet iemand waar je dat wel kan ?

Zero Grav

Legacy Member
Goh jongens, 't web staat er vol van. Ik ben indertijd ook eens met een basis php begonnen en 'k zag toen ook door het bos de bomen niet meer. Heb mij toen in de standaard zo'n goedkoop (€15) boekje aangeschaft van (indertijd) PHP4 zonder stress. Dun boekje waar enkel de basis in wordt uitgelegd, maar waar ge al ver mee kunt geraken.
Vanaf dat ge de basis begrijpt hebt ge genoeg aan de documentatie op PHP: Hypertext Preprocessor om aan zelfstudie te doen.

Veel mensen hier zijn tegen boeken, maar ge moet zelf zien waar ge het beste uit leert. De reden waarom ik het in dit geval beter vind is omdat veel tutorials er maar losjes over gaan en de basis wat te snel willen overlopen, niet handig als ge nog geen voorkennis hebt.

Cycloon

Legacy Member
Je start trouwens niet met het leren van een taal maar wel met "hoe programmeer ik". Dat is zowat de grootste fout bij de beginner, aan een taal zelf valt niet veel te leren buiten wat syntax in de meeste gevallen (tenzij je natuurlijk een taal gaat gebruiken die conventioneel programmeren volledig naast zich neer legt, maar dat is hier niet het geval). Wat je dus moet leren is hoe je omspringt met variabelen, lusjes, tabellen, functies en daarna mss zelf al wat leert over object georiënteerd programmeren. Dit kan je perfect in php leren op zich maar veel "php" zal je daar niet mee leren, je zal echter wel wat kunnen programmeren en dan is de "overstap" om php als taal ten volle te benutten binnen handbereik.

goldsage

Legacy Member
Bedankt allemaal, ik zal eens zo'n boekje kopen en die web deplovement tutorials maken

Gamefactor

Legacy Member
Het is inderdaad hoe cycloon zegt, indien je het programmeerwereldje een beetje onder de knie hebt en de basis principe zoals lussen, condities etc goed snapt dan maakt de taal niet veel meer uit, dan is het gewoon de syntax die in elke taal wat anders is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan