Archief - CSS: Width Probleem in IE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tripomatic

Legacy Member
ey

Ik ben bezig om een eenvoudige site te maken, maar IE werkt tegen om een
of andere reden die mij ver van duidelijk is. In andere browsers zoals
Opera, mozilla (Fx), Safari wordt deze goed weergegeven. Het gaat om

http://stam.djseth.be/

Het menu doet dus moeilijk. IE kan blijkbaar de width van 100% niet
delen in 5 stukken van 20% en zet daarom het laatste item op de volgende
lijn. Iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn?

Als ik ipv 20% vb 19.8% neem, dan lukt het wel, maar dan wordt het niet meer over de ganse breedte gewerkt en is het in andere browser natuurlijk ook om zeep dan.


mvg
Stijn

BertG

Legacy Member
idd, zeer vreemd probleem.
bij mij is de "oek" van gastenboek het enige dat op de volgende lijn zichtbaar is. Bij hover verdwijnt die dan weer....

Meschien kan je proberen met absolute waardes te werken?

Zero Grav

Legacy Member
Ik meende dat IE een fout had waardoor die bij 2 divs langs elkaar een soort van spatiëring van 3px ging inbouwen, kon je gemakkelijk weghelpen als je margin: -3px zette. Maar dunno of dat in dit geval ook wel zo is.


Je menu moet opgebouwd worden met een ul trouwens om symantisch correct bezig te zijn. 'k Vind er niet direct een artikel van maar 't is feitelijk quite simpel.

Boddah

Legacy Member
heh, ik heb juist hetzelfde probleem. ik heb 3 divs die ik naast elkaar wil zetten, met een breedte van respectievelijk 25%, 50% en 25%, en de laatste valt steeds naar beneden.
kheb die dan iets kleiner gemaakt, maar dat fuckt de layout wel een beetje up :D

orez

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ik meende dat IE een fout had waardoor die bij 2 divs langs elkaar een soort van spatiëring van 3px ging inbouwen, kon je gemakkelijk weghelpen als je margin: -3px zette. Maar dunno of dat in dit geval ook wel zo is.


Je menu moet opgebouwd worden met een ul trouwens om symantisch correct bezig te zijn. 'k Vind er niet direct een artikel van maar 't is feitelijk quite simpel.

http://www.alistapart.com/articles/taminglists/

(k)

tripomatic

Legacy Member
Probleem is intussen "opgelost" door margin-left: -1px te plaatsen voor elk menu item. Voor IE & deftige browsers gebruik ik dan gewoon wel aparte stylesheets.

Enfin merci voor de links ook, ziet er interessant uit in elk geval.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan