Archief - CSS: website op apple fout

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freakydionsoir

Legacy Member
Ik heb een site gemaakt met dreamweaver op pc de indeling is in CSS, als je deze op een pc bekijkt is alles zoals het hoort. Maar op een mac met safari is het 1 puinhoop.
Hoe los ik dit op ?

het adres is http://users.telenet.be/vrc/1.html

alvast dank

FDS

dJeez

Legacy Member
Uw DOCTYPE corrigeren (de helft is weggevallen) en vervolgens alle tags (en css properties) in lowercase zetten zou misschien al kunnen helpen...

freakydionsoir

Legacy Member
kan je dit een beetje duidelijker uitleggen, alvast bedankt om er naar te kijken.

Groeten FDS

omfg

Legacy Member
ik denk dat hij dit bedoelt:
Code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC
<HTML lang=nl xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"><HEAD><TITLE>JF Mode 4 Mode zaken aan Putte grens</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<STYLE type=text/css media=screen>
BODY {
	FONT-SIZE: 90%;
	MARGIN: 3px;
	FONT-FAMILY: "Trebuchet MS", verdana, arial, helvetica, sans-serif;
	TEXT-ALIGN: center;
	background-color: #999999;
}
HTML {
	FONT-SIZE: 90%; MARGIN: 3px; COLOR: #fff; FONT-FAMILY: "Trebuchet MS", verdana, arial, helvetica, sans-serif; TEXT-ALIGN: center
}
DIV#main_container {
	MARGIN: 1px;
	WIDTH: 659px;
	TEXT-ALIGN: left;
	border: 0px;
	border-left: thin solid #9158FA;
	border-right: thin solid #9158FA;
}
DIV#box1 {
	WIDTH: 659px; HEIGHT: 20px; BACKGROUND-COLOR: #333333}
DIV#box2 {
	WIDTH: 659px; HEIGHT: 20px; BACKGROUND-COLOR: #333333}
DIV#box3 {
	WIDTH: 659px; HEIGHT: 248px; BACKGROUND-COLOR: #333333}
DIV#box4 {
	WIDTH: 659px; HEIGHT: 20px; BACKGROUND-COLOR: #333333}
DIV#box5 {
	WIDTH: 659px; HEIGHT: 300px; BACKGROUND-COLOR: #333333}
DIV#box6 {
	WIDTH: 659px; HEIGHT: 20px; BACKGROUND-COLOR: #333333}
#back {
	CLEAR: both;
	WIDTH: auto;
	HEIGHT: auto;
}
.style1 {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 80%;
}
</STYLE>
zoals je ziet staat je "<!DOCTYPE HTML PUBLIC" maar half erop, en is bijna heel je css in hoofdletters geschreven..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan