Archief - CSS: phpbb customized, negeert images.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Hey, vraagje:
ik heb een phpbb skin gemaakt (http://www.gorillatwenty.com/forum), nu staat al m'n CSS nog in de overall_header.tpl, en ik dacht zo, hey, het zou heel wat properder en gemakkelijker zijn moest ik gewoon alle CSS in g20.css zetten en alle CSS dan gewoon uit overall_header.tpl halen...
Zogezegd, zogedaan. Ik upload, alles werkt perfect, op 3 images na: het background pattern voor de body, cellpic2.jpg en cellpic3.gif... die worden gewoon genegeerd...

Ik heb al gecontroleerd of het misschien aan het path zou kunnen liggen maar daar mankeert niets aan volgens mij... Misschien kijk ik ergens over, dus nog even de structuur voor de duidelijkheid:
http://users.pandora.be/Sveltestsword/structuur.jpg

Dus, overall_header.tpl staat in de map "g20" met de verwijzing:
PHP:
@import url("templates/g20/g20.css");

g20.css komt in de map "folder" met alle nodige CSS
waaronder de verwijzing voor de afbeeldingen:
PHP:
background: #E5E5E5 url(templates/g20/images/bg_pattern.gif);
(het path voor de cellpic's is analoog naar dit, aangezien bg_pattern.gif en de cellpic2.jpg en cellpic3.gif in de zelfde map staan)
Aan de namen van de afbeeldingen ligt het niet, aangezien het perfect werkt als ik alle CSS in overall_header.tpl zet...

Iemand een ideetje?

xml

Legacy Member
Je pad is relatief ten opzicht van de CSS file, niet van de pagina waarin het 'geinclude' wordt.

(Ik kan niet op je website dus kan niet controleren of het werkelijk hier aan ligt)

Bram

Legacy Member
Merci xml, het werkt nu...

Ander vraagje: kan iemand mij zeggen welk stuk ik in de CSS moet veranderen voor de kleur van de Administrator tekst beneden aan de forum index te veranderen... Die staat nu op zwart, ma kzou die graag terug op oranje krijgen, ma kvin da gelijk nergens terug in de CSS file... da staat toch nie ergens anders ofzo eh??? Want alsek naar de broncode van de pagina zelf kijk, dan zie ik da da der gewoon inzit als style="color: #000000"... dus... kdacht aan theme_info.cfg maar da is het ook niet...

Iemand??? (normaal zou ik het veranderen via m'n control panel, maar daar kan ik niet aan door een fout met de domainname: link)

Disa

Legacy Member
Dat staat (bij mij dan toch) in de overall_footer.tpl met {ADMIN_LINK}

In de php staat die op regel 31 in page_tail.php

PHP:
$admin_link = ( $userdata['user_level'] == ADMIN ) ? '<a href="admin/index.' . $phpEx . '?sid=' . $userdata['session_id'] . '">' . $lang['Admin_panel'] . '</a><br /><br />' : '';

$template->set_filenames(array(
	'overall_footer' => ( empty($gen_simple_header) ) ? 'overall_footer.tpl' : 'simple_footer.tpl')
);

$template->assign_vars(array(
	'TRANSLATION_INFO' => ( isset($lang['TRANSLATION_INFO']) ) ? $lang['TRANSLATION_INFO'] : '',
	'ADMIN_LINK' => $admin_link)
);

Bram

Legacy Member
Nee nee Disa, da is de link naar het administration panel... Ik heb het over de tekst tussen [] die Who's online: blabla bla [Administrator] [Moderator]

daar heb ik het over, kheb al gevonde waar het staat, in index_body.tpl

PHP:
<span class="gensmall">{TOTAL_USERS_ONLINE} &nbsp; [ {L_WHOSONLINE_ADMIN} ] &nbsp; [ {L_WHOSONLINE_MOD} ]
ma da vertaalt zicht naar:
HTML:
<span class="gensmall">In total there are <b>2</b> users online :: 1 Registered, 0 Hidden and 1 Guest &nbsp; [ <span style="color:#000000">Administrator</span> ] &nbsp; [ <span style="color:#006600">Moderator</span> ]
En da vinnek gelijk nergens terug...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan