Archief - CSS: Pagina layout met drie kolommen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

3razor

Legacy Member
er moet iets misgelopen zijn met je floating en margin :) ...

--EDIT

gefixed maar je hoogte van Menu viel tegen tov hoogte van het menu zelf en dus ff 15px vergroot en die BALK eronder 15 verkleint :) alles in orde dus

btw werk beter met ID's voor de layoutopmaak zodat je nog een class kan gebruiken voor eventuele tekst en dergelijke :) in css maakt dat # ipv .

opmaak.css
Code:
/* CSS Document for www.btfolio.be by btfolio */

/* Main Container */

#center_container{
	width: 714px;
	height: 802px;
	margin: 0px auto;
	}

/* Boven */

#boven{
	width: 712px;
	height: 170px;
	}

#header{
	width: 512px;
	height: 120px;
	margin: 0px;
	float: left;
	background-color: #FFFF00;
	}
	
#navcontainer{
	width: 200px;
	height: 120px;
	float: right;
	background-color: #0000FF;
	}
	
#balk{
	clear: both;
	width: 712px;
	height: 50px;
	margin-left: 0px;
	background-color: #FF0000;
	}

/* Midden */

#midden{
	width: 712px;
	height: 604px;
	}

#links{
	width: 41px;
	height: 604px;
	margin: 0;
	background-color: #FF00FF;
	float: left;
	}

#main{
	float: left;
	width: 630px;
	height: 604px;
	background-color: #00FFFF;
	}

#rechts{
	width: 41px;
	height: 604px;
	float: right;
	background-color: #00FF00;
	}

/* Onder */

#onder{
	width: 712px;
	height: 26px;
	background-color: #000099;s
	}

je index.html
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
	<head>
		<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
		<link rel="stylesheet" href="opmaak.css" type="text/css" />
		<title>www.btfolio.be</title>
	</head>

	<body>
		<div id="center_container">	
			<div id="boven">
				<div id="header"></div>
				<div id="navcontainer">
					<ul><li>Link1</li>
						<li>Link2</li>
						<li>Link3</li>
						<li>Link4</li>
						<li>Link5</li></ul>
				</div>
				<div id="balk"></div>
			</div>
			<div id="midden">
				<div id="links"></div>
				<div id="main"></div>
				<div id="rechts"></div>
			</div>
			<div id="onder"></div>
		</div>	
	</body>
</html>

3razor

Legacy Member
graag gedaan ;)

daar is een formusectie zoals deze voor eh

Greetz

3razor

Legacy Member
ik heb nergens problemen mee zeker niet FF zoals je al zei maar ook niet in FF :sop:

neem anders een een screenshot zodat er zo hulp kan geboden worden want om te helpen is er zicht nodig op de fout ...

3razor

Legacy Member
Ow die ziet er andere koek uit dan je vorige probleem ... en met als tegenslag dat ik hier niks fout zie kan ik er niet zo heel veel aan veranderen met zekerheid ... maar ik kijk zo snel mogelijk eens naar de css :D (ik ga nog naar school you know :p )

btw voor de rest wel nog mooie layout, iets totaal anders dan andere sites int algemeen :niceone:

--EDIT

nu heb ik plots wel problemen in IE zoals op je screenshot hmz weird :p zal ik wel eens op kijken

3razor

Legacy Member
Code:
#navcontainer ul li{
	[B]vertical-align:middle;[/B]
	text-align: center;
	font-size: 12px;
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-weight: bold;
	border-left: 2px solid #444f64;
	}

het werkt nu in FF EN IE op die manier

Veel succes nog :niceone:

Bertold

Legacy Member
heh bedankt voor het compliment ;) + bedankt voor de oplossing kga ze direct es testen

edit: het werkt

nogmaals zeer bedankt voor uw vlugge en correcte hulp
grtz

3razor

Legacy Member
ik zal ff kijken en btw in IE gaat de achtergrond van je Iframe mee met je content :p zal ik ook ff fixen

Geef me ff de tijd :)

ik edit deze post straks wel :D

Bertold

Legacy Member
oké :p
strax hebt gij meer an mn site gewerkt dan ik zelf :p :$

wel dat van firefox had ik al gefixt maar dat ging niet zonder het in ie te doen mislopen

3razor

Legacy Member
uhuh

die slechte uitlijning in FF ligt dus wel degelijk aan uw Border ...

ofwel los je het simpel op en maak je nog een Div rond je Center-container die langs alle kanten 2px groter is en zo de border vormt ofwel zoek je verder op je margin e.d. want ik zou niet direct weten hoe je het maakt :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan