Archief - CSS: padding probleem in firefox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Annun

Legacy Member
En vriend van mij had dit weekend een nieuwe versie van zijn site klaar. Toen ik echter eens naar ging kijken (in firefox) zag ik dat er een probleem was: een div was te breed en viel dus deels buiten de lay-out. In IE was er echter geen enkel probleem. Ik heb toen aangeboden om te helpen naar een oplossing te zoeken. Na een hele tijd kwam ik erachter dat de div alleen te breed was als zijn padding was ingesteld, als je de paddin op 0 px zette was alles in orde. Meer nog de div was zoveel te breed als de waarde van de padding (voorbeeldje: als de padding 20 px was, dan was de div 40 px te breed (en te hoog maar dat merkte ik pas later)). We hebben de padding dus maar weggelaten en de positioning in die div anders aangepakt.

Mij vraag is nu: is dit nu een bug in firefox? In Dreamweaver wordt de site ook juist weergegeven met padding (en in Opera naart schijnt ook, maar dat heb ik niet zelf nagekeken).

Spacy2003

Legacy Member
Ooit eens aan gedacht om die site hier te plaatsen ?
We are not mirakel workers u know :unsure:

Fr3aK

Legacy Member
Dat is normaal, FireFox geeft het juist weer.
Het is IE dat het verkeerd interpreteert...

Ge kunt da oplossen door de child elements een margin mee te geven ;)

den Acid Burn

Legacy Member
daar krijg ik ook iets van....

in internet explorer ziet het er goed uit maar in firefox niet :ironic:

het is internet explorer die totaal geen w3c regels volgt, en alles naar de klote helpt.

man wat haat ik die vreselijke browser!!!!!!!!!!!!!

`SeriOUs

Legacy Member
IE 6 geeft de box-model wel goed weer, tenminste als je de juiste doctype definieert.

dJeez

Legacy Member
`SeriOUs zei:
IE 6 geeft de box-model wel goed weer, tenminste als je de juiste doctype definieert.
Inderdaad, het correcte doctype zorgt voor een correcte weergave (op enkele details na), een verkeerd doctype zorgt er echter voor dat je weer in de backwards compatibility mode (aka quirksmode) met het verkeerde box model terechtkomt.

Annun

Legacy Member
Bedankt allemaal, dit maakt het wat duidelijker. Dat van die margins was ook de oplossing die wij gebruikt hebben.

Spacy2003

Legacy Member
DieselPower™ zei:
hij vraagt toch geen oplossing?

Meestal vragen mensen oplossingen en browserbugs zijn er nu eenmaal
maar op het moment ligt het nog altijd aan de programmer om het op
te lossen.

Daarmee dat ik dacht dat hij een oplossing wou :)

Zero Grav

Legacy Member
den Acid Burn zei:
daar krijg ik ook iets van....

in internet explorer ziet het er goed uit maar in firefox niet :ironic:

het is internet explorer die totaal geen w3c regels volgt, en alles naar de klote helpt.

man wat haat ik die vreselijke browser!!!!!!!!!!!!!

Kom nog eens af met je haatgevoelens als je met divs kan werken. :ironic:
Ik krijg namelijk iets van kindertjes die er begod niets van afkennen maar gewoon graag op ie bashen.

`SeriOUs

Legacy Member
Zero Grav zei:
Kom nog eens af met je haatgevoelens als je met divs kan werken. :ironic:
Ik krijg namelijk iets van kindertjes die er begod niets van afkennen maar gewoon graag op ie bashen.
IE heeft wel degelijk VEEL fouten die je moet gaan omzeilen ipv FF, zeker voor de nieuwe 'stijl' van webdesignen. (floats, divs, css,...) Maar FF heeft er ook een paar ambetante.

Annun

Legacy Member
We hebben nu eindelijk het echte probleem gevonden. Hij host de site op lycos (tis maar een simpel clan siteje, dus daar heeft hij geen geld voor over). Lycos voegt nu een hele hoop advertentie-rommel boven uw broncode toe. Hierdoor vind ie niet de juiste doctype en gebruikt hij de html 4.0 standaarden. Firefox aan de andere kant vindt blijkbaar wel de juiste doctype en doet het dus eigenlijk juist.

dJeez

Legacy Member
Zero Grav zei:
Kom nog eens af met je haatgevoelens als je met divs kan werken. :ironic:
Ik krijg namelijk iets van kindertjes die er begod niets van afkennen maar gewoon graag op ie bashen.
IE ìs gewoon slecht wat z'n rendering betreft, hoe je het ooit draait of keert. Of IE7 daar iets kan aan veranderen valt af te wachten (hopelijk spenderen ze nu wat meer tijd aan standards compliancy & security ipv de zoveelste nutteloze IE only gimmick).

Zero Grav

Legacy Member
Tuurlijk heeft ie zijn fouten, maar yet again was het weer een nutteloze reply van een persoon die overduidelijk niet weet waarover hij spreekt.

Ik respecteer het best als één van u 2 (of iemand anders die er kennis van heeft) mij wijst op een fout in internet explorer, want dat ze er zijn kan ik moeilijk ontkennen. Maar als er zo weer een fanboy afkomt die even komt zeggen hoe hard hij ie haat dan vind ik het gewoon superonnozel.

Lashknife

Legacy Member
enigste fout tegen floats in ie die ik tot hier toe ben tegengekomen is de holly hack en IE7 zou dit verhelpen.

Bovendien zouden alle browsers er goed aan doen om floats en clear's te beperken tot hun eigen parent division, want als ik een clear zet om een float van een bepaalde div tegen te houden en die bepaalde div is zelf ook gefloat, dan zijt ge x-browser gescheten.

2de irritantje is de min-height die IE niet ondersteunt of andersom FF als ge height:400px zet en uw content is er 533. Rekt niet mee uit, in IE wel... maar in theorie is IE hier in de fout omdat ze min-height niet ondersteunen.

Over heights gesproken, float's zouden hun parent container moeten doen uitrekken, niet zoals position: absolute uit hun box springen. Zou veel background-issues oplossen.

anyway, het grote probleem zal zijn dat mensen die websites maken en upgraden naar IE7 mss minder quirks gaan moeten oplossen die er in IE6 zaten, maar vermits IE7 enkel xp sp2 en nieuwere os'en zal ondersteunen, zitten we met een gap naar de windows 2000 users (en zelfs win98 met ie6 erop) Dan is nog de vraag of je ie6 en ie7 naast elkaar kan draaien?

dJeez

Legacy Member
Lashknife zei:
Dan is nog de vraag of je ie6 en ie7 naast elkaar kan draaien?
Eigenlijk zo goed als niet, en dat is een groot nadeel uiteraard.

Als je 't zelf eens wil testen -> http://www.quirksmode.org/browsers/multipleie.html

Maar zelf zou 'k dan eerder opteren voor een VM met daarin de oudere versie(s) (dat is imho alvast veel makkelijker en correcter), maar dan zit je uiteraard met 1 VM per browserversie (als je ook nog IE 5.X ed meer wil supporten).

QEmu zou in principe handig zijn op Windows (zou 't wel eerst eens zelf moeten uittesten) als je geen VMWare wil aanschaffen.

orez

Legacy Member
dJeez zei:
Eigenlijk zo goed als niet, en dat is een groot nadeel uiteraard.

Als je 't zelf eens wil testen -> http://www.quirksmode.org/browsers/multipleie.html

Maar zelf zou 'k dan eerder opteren voor een VM met daarin de oudere versie(s) (dat is imho alvast veel makkelijker en correcter), maar dan zit je uiteraard met 1 VM per browserversie (als je ook nog IE 5.X ed meer wil supporten).

QEmu zou in principe handig zijn op Windows (zou 't wel eerst eens zelf moeten uittesten) als je geen VMWare wil aanschaffen.

avant browser is een optie naast ie7, die gebruikt namelijk exact zelfde ie6 engine

dJeez

Legacy Member
ru`orez zei:
avant browser is een optie naast ie7, die gebruikt namelijk exact zelfde ie6 engine
Dat zou mij ten zeerste verwonderen. Avant browser gebruikt toch het IE browser control dacht ik, wat dus als logisch gevolg zou hebben dat hij de IE7 rendering gebruikt als je IE7 geïnstalleerd hebt staan. Eigenlijk is Avant browser dus niet meer dan je geïnstalleerde versie van IE in een andere verpakking.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan