Archief - CSS: float columns probleempje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NaaiT

Legacy Member
Hi

gisteren ben ik begonnen aan een nieuw design. Al vrij snel kwam ik tot het volgende probleem:
http://www.dnsnest.net/eran.be/
Als je dit bekijkt in FF, zie je wat je moet zien. In IE daarentegen, is de rechterfloat (met de submenu's) onder de linkerfloat. Dit komt omdat IE 3-4px margin plaatst, aan de rechterkant van die float. Waar die marges dan vandaan komen... beats me :confused:
Overal in mn css heb ik gewerkt met margin:0 & padding:0. Ik snap het gewoon totaal niet.
css:
http://www.dnsnest.net/eran.be/stylesheet.css

2e vraagje: hoe krijg ik mn minimumheight van het main gedeelte tot onderaan de pagina? Die height zou dan 100%-de header moeten zijn. Ik dacht even van onderaan een footer te plaatsen met bottom: 0, maar dit lukt mij ook niet.
Misschien kan ik in mn container nog een div plaatsen, die height: 100% heeft & de kleur en breedte van mn maindiv. Deze zou dan van bovenaan moeten beginnen tot onderaan, en zou achter de header moeten liggen. Dit is wsl wel haalbaar, maar imo niet zo mooi gecodeerd :)
Zelfde prob met mn submenu's, die zou ik tot onderaan -5cm ofzo willen doen lopen.

3e vraagje (sorry:p): ik heb http://www.dnsnest.net/eran.be/ als host & www.eran.be als domein. Blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan & heeft hostorange deze niet aan elkaar verbonden. Hoe zorg ik ervoor dat dit wel gebeurd?

bedankt :)

orez

Legacy Member
vraag 1:

Code:
		<!-- menu -->
		<div id="menuRight">
			hier komen de submenu's, etc..
		</div>
<!-- main body -->
		<div id="main">

			lorem ipsum blablabla..
		</div>

zet u menuright div VOOR de main div, en u probleem is wonderenswaardig opgelost ;)

om op uw 2de vraag te antwoorden, ik gebruik steevast een main container, met daarin de achtergrond van mijne site, zelfs al is het 1 kleur, en daarin maak ik dan mijne site in die hoofdcontainer, naar mijn ervaringen heeft deze oplossing de minste compatibiliteitsproblemen, en kan je het toch nog proper coden.

3de vraag: mailen naar de support van orangehost.

NaaiT

Legacy Member
het probleem is jammer genoeg nog niet opgelost, nu staat de maindiv gewoon onder de menuright.

2e, ofwel versta ik je niet goed, ofwel is dit hetzelfde wat ik doe? :) Ik gebruik ook altijd een gecentreerde container, waarin ik dan alles plaats.

thx (& welcome 2 the crew ;))

orez

Legacy Member
.Nighthawk. zei:
het probleem is jammer genoeg nog niet opgelost, nu staat de maindiv gewoon onder de menuright.

2e, ofwel versta ik je niet goed, ofwel is dit hetzelfde wat ik doe? :) Ik gebruik ook altijd een gecentreerde container, waarin ik dan alles plaats.

thx (& welcome 2 the crew ;))

maincontainer met repeatende background, niet de element erin vullen en hun achtergrondkleur meegeven. En tis vreemd da hem nu de main container eronder plaatst.

Je linkermenu geef je een float: left mee, je rechtermenu float: right, en je maincontainer komt in je code na deze 2 floats. Da zou perfect moete werke :)

NaaiT

Legacy Member
vraag mij ni waarom, maar in IE moest ik de container 704 ipv 700 maken. Eerst dacht ik dat het lag aan de 2*2px border, maar zonder dit was het hetzelfde.
Anyway, probleempje is tenminste opgelost :)

ik ga mn layout denk ik toch niet variabel maken qua lengte, ik vind het vrij goed op die manier (gewoon vast 400px hoog)

bedankt!

NaaiT

Legacy Member
Quilombo zei:
lol naait, k zei nog op irc dat wel nen bug van ie zou zijn :applause:
maar daar was ik ni veel mee :p

het is idd die hack, & 3px te veel :) Enkel kan ik niet veel doen met height:1%, aangezien mijn height fixed moet zijn op 320px. Met die width van de container te veranderen, is alles nu goed & is de layout in IE identiek aan die in FF. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan