Archief - Code snippets

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
Hallo,

het leek mij een leuk idee om stukjes code met de andere forumgebruikers te delen, zodat zij er niet meer achter hoeven te zoeken of er een vraag over stellen.

De bedoeling is dus dat je een zeer basic html/php maakt waaruit de functionaliteit blijkt en dat je dan de code hier paste (enkel de relevante code).

Zelf heb ik pas 2 zaken geschreven:

- BEID registreerpagina: Registreren via de Belgische elektronische identiteitskaart. Hetzelfde applet (beidlib.jar) kan gebruikt worden om bv via rijksregisternummer in te loggen.

Link: Onderzoeker registeren

Benodigdheden:

- Cardreader en Client middleware: klik
- BEIDLib.jar: klik

Code:

PHP:
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Onderzoeker registeren</title>
<script>
function checkCard() {
	var retval = document.BEIDApplet.InitLib(null);

	if (!retval) {
		document.getElementById('txtRijksregisternummer').value = document.BEIDApplet.GetNationalNumber();
		document.getElementById("txtNaam").value = document.BEIDApplet.getFirstName1();
		document.getElementById('txtFamilienaam').value = document.BEIDApplet.GetName();
		document.getElementById('txtAdres').value = document.BEIDApplet.GetStreet() + " " + document.BEIDApplet.GetStreetNumber() + " " + document.BEIDApplet.GetBoxNumber();
		document.getElementById('txtPostcode').value = document.BEIDApplet.GetZip();
		document.getElementById('txtGemeente').value = document.BEIDApplet.GetMunicipality();
		document.getElementById("txtRijksregisternummer").value=document.BEIDApplet.GetNationalNumber();
		document.BEIDApplet.ExitLib();
	} else { window.alert("Geen kaart(lezer) gevonden, voer de gegevens manueel in."); }		
}
</script>
</head>

<body onload="checkCard()">
<p>Hier komt uw formulier</p>
<applet
  codebase = "."
  archive  = "beidlib.jar"
  code     = "be.belgium.eid.BEID_Applet.class"
  name     = "BEIDApplet"
  width    = "0"
  height   = "0"
  hspace   = "0"
  vspace   = "0"
  align    = "middle"
>
  <param name="Reader" value="">
  <param name="OCSP" value="0">
  <param name="CRL" value="0">

</applet>
</body>
</html>
Een deel van de code is gevonden via een ander forum, dus daarvoor gaan de credits naar die persoon ;)

- Progressbar: Een progressbar opgebouwd uit divs's met kleuren die veranderen in functie van het percentage

Link: klik

Code:

PHP:
<?php
session_start();
if($_POST['btnPlus'])
{
	$_SESSION['kosten'] += 1;
}
elseif($_POST['btnMin'])
{
	$_SESSION['kosten'] -= 1;
}
else
{
	$_SESSION['kosten'] = 50;
	$_SESSION['Budget'] = 100;
}
//Omdat in het project alleKosten en eenOnderzoek werden gebruikt, heb ik die namen gekozen ;)
$alleKosten=$_SESSION['kosten']; 
$eenOnderzoek['Budget']=$_SESSION['Budget']; 

?>
            
            <div style="width:200px; border:thin solid #000000;">
              <div style='width:<?php
			  $percentage=round(($alleKosten / $eenOnderzoek['Budget'])*100,2);
			  if ($percentage > 100)
			  {
                                //na 100% wordt de breedte niet overschreden
			  	echo "100%; background-color:rgb(255,0,0);'>";
			  }
			  elseif($percentage < 51)
			  {
                                //Groen = 0,255,0; Rood = 255,0,0; Geel=255,255,0
			  	$schaal = ($percentage * 2.55 * 2);
			  	$kleur =  "rgb(" . round($schaal) . ",255,0)";
				echo $percentage . "%; background-color:" . $kleur . ";'>";
			  }
              else
              {
              	$schaal = ((100-$percentage) * 2.55 * 2);
			  	$kleur =  "rgb(255," . round($schaal) . ",0)";
				echo $percentage . "%; background-color:" . $kleur . ";'>";
              }
              
			  echo $percentage . "%"; 
			  ?>
              </div>
            </div>
<form action="progress.php" method="post">
<input name="btnPlus" type="submit" id="btnPlus" value="+1" />
<input name="btnMin" type="submit" id="btnMin" value="-1" />
</form>

koebeest

Legacy Member
Uw demo doet niks eigenlijk. Hij geeft geen alert als mijn boelke ni is aangesloten? :D

Wover

Legacy Member
Tuurlijk wel:

PHP:
var retval = document.BEIDApplet.InitLib(null);

    if (!retval) {
        //code die kaartgegevens uitleest
    } else { window.alert("Geen kaart(lezer) gevonden, voer de gegevens manueel in."); }

Nu kan het wel zijn dat de kaarlezermiddleware (clientside) moet geïnstalleerd zijn...

koebeest

Legacy Member
staat geinstalleerd ;) maar werkt dus niet. En java applets zijn toegestaan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan