Archief - CMS voor simple website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SiX

Legacy Member
Hallo

Ik moet voor ne vriend een websiteke maken voor zenne winkel, me een paar paginakes, thats it, redelijk simpel.

Ma hij wil zelf de tekst en fotos erop kunnen aanpassen, zonder mij te storen, daarom dacht ik aan een CMS systeem.

Ik heb is geprobeerd met Joomla, maar eigenlijk is dit te uitgebreid om der iets simpel mee te doen. En ook te ingewikkeld voor menne maat om iets te editen.

Heeft er iemand van ulle ervaring met een gemakkelijk cms systeem voor simple websites?

De website zou gewoon 4 hoofd menus moeten hebben, met onder elke menu terug 4 a 5 keuze, en dan gewoon wa tekst.

Bedankt

SiX

Legacy Member
Wordpress is meer een blog type cms, ik zou liever iets minder blogachtig hebben. Ik weet niet of dat bestaat in deze blogtijden.

woony

Legacy Member
zoek anders wat achter scriptje die txt of xml bestandje inleest en dat hij deze kan aanpassen. Anders denk ik dat je voor zon 'laag' niveau , makkelijkst zelf begint te programmeren.

j design

Legacy Member
zonder reclame
Cadanz Street
Daar maak ik gebruik van een echt ubersimpel scriptje.
Je kan zelf txt maken en aanpassen.
menuknop FUN omvat alles, berichtjes en foto's.
Script samenvoegen, een login aan koppelen en klaar is kees
In real time kan dat natuurlijk wat langer duren :)

KoenDK

Legacy Member
joomla vind ik toch nog basic genoeg hoor, ondanks je er enorm ver mee kan gaan... als je hulp wilt, genoeg antwoorden (én snél!) te vinden op joomla-forums!

SiX

Legacy Member
ikzelf heb der geen hulp mee nodig, ma de eindgebruiker waarvoor ik het maak gaat da veel te ingewikkeld willen.

Lord Kveldulv

Legacy Member
SiX zei:
ikzelf heb der geen hulp mee nodig, ma de eindgebruiker waarvoor ik het maak gaat da veel te ingewikkeld willen.

Als em ne joomla te ingewikkeld ga vinden dan gaat hij alles te ingewikkeld vinden. Doe hem er ne boek Internet for dummies bij ipv ne andere cms te gaan zoeken :p

dJeez

Legacy Member
Ik heb 1 link voor u : Home - OpenSourceCMS, laat je vriend daar zelf wat op rondkijken (al dan niet met u erbij) en kies daar dan eentje uit die hem ligt.

Nu, persoonlijk zou ik wel eerder 1 van de grotere/gekendere projecten gebruiken (Drupal, Joomla, Typo3, ...) dan een klein obscuur CMS...

CrsH

Legacy Member
modxcms gebruik ik regelmatig en is supermakkelijk en ajax enzo zit er allemaal in alsook SEO en andere troep voor google

Devastate

Legacy Member
MODx CMS ziet er idd wel netjes uit. Ga ik later eens verder bekijken.

MiniJeffrey

Legacy Member
!up

en wat heb je nu gekozn en ben je er tevreden van? Ik zou ook graag een simpele toch krachtige CMS hebben voor een website die ik bouw voor iemand. Doel is elke dag een pagina te veranderen (zeg maar de dagmenu van een restaurant bvb) en af en toe eens een andere pagina te verandere met eventueel eens wat fotos te wijzigen.

Bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan