Archief - clouds filter toepassen binnen shape-layer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Whizzer

Legacy Member
Hoi,
Gisteren probeerde ik Photoshop CS4.
Alles ging perfect totdat ik op een moment problemen kreeg met het toevoegen van clouds in een 'shape' Vorm.

Hier zijn foto's:
1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


Het probleem is nu, dat de clouds de vorm negeren en gewoon heel het hokje inpalmen.

Iemand raad?
Alvast bedankt.

legerguy

Legacy Member
Wat ik doe is het volgende.

- Rasterize de shape
- CTRL + Klik op het fototje van de layer
- En dan de clouds. Dan komen ze hier in de shape.

vincentvc

Legacy Member
Als ge bedoelt da ge da beeld van de clouds in u shape wilt hebben, maak dan gewoon een nieuwe layer boven je shape layer. Doe daar Render>Clouds, en verplaats de Vector Mask naar die nieuwe layer. Dan delete ge wat er over blijft van die shape layer. :)

Whizzer

Legacy Member
Nja, het probleem is dat ik gisteren zonder moeite gwn op di layer moest klikken en daarna gwn clouds toevoegen en de rest gebeurde automatisch.
misschien heb'k perongeluk ergens een verkeerde instelling gedaan.

Is er misschien ergens een ' Back to defaults ' Optie?

vincentvc

Legacy Member
Ctrl+Alt+Shift inhouden bij het opstarten van PS.
Ik zou me niet kunnen inbeelden dat daar een directe functie voor is hoor. :)

Whizzer

Legacy Member
ViniMan zei:
Ctrl+Alt+Shift inhouden bij het opstarten van PS.
Ik zou me niet kunnen inbeelden dat daar een directe functie voor is hoor. :)

Kheb et opgelost.

Erg fel bedankt :D

DieselPower

Legacy Member
Ja, maakt deftige zaken(posters, flyers, photomanips) ipv siggies/avatars and stuff like that :p

vincentvc

Legacy Member
Bwa elk begin ziet er ongeveer zo uit ze. Dus blijven oefenen en proberen is de boodschap.
Als ge het prog dan zowa kent kunt ge u begeven tot wat "serieuzere" zaken, te zien hoe ver ge er in wilt gaan natuurlijk. Ik denk dat, wat Diesel zegt, geen goed idee is. Je moet eerst iets leren kennen vooraleer je meteen aan the real deal begint.

LunchBox

Legacy Member
Vragen stellen dient niet onder de BEGINNER-prefix te gebeuren, bovendien was je titel ("Photoshop CS4 Vraagje.") niet echt een duidelijke korte omschrijving van je probleem. Deze keer wordt het aangepast, maar volgende keer sluiten we omdat je tegen dan de regels dient te kennen en ook toepassen: https://www.beyondgaming.be/forums

@viniman: die stelling klopt voor een stuk, maar je hoeft niet persé elke filter te "leren kennen" door die onnuttige tutorials om dan tot de constatatie te komen dat je'r in 90-95% van de gevallen van weg moet blijven. (want dat vertellen we je zo ook met plezier) er zijn bepaalde dvd-series te koop waarin ze "nuttig gebruik van photoshop binnen professionele projecten" tonen. daar kom je in veel kortere tijd veel verder mee.

vincentvc

Legacy Member
reavX zei:
holy shitballz das fugly

Ma dude, natuurlijk is da ugly. Dat is toch bij iedereen in het begin zo.

Lunchbox, ben eerder voor de trial/error manier van leren. Als je zo'n dvd of wat dan ook bekijkt denk ik dat er plots in 1 trek te veel op je af komt. Rustig aan, alles op het gemak. Veel leuker. Je moet daarbij niet alleen het programma gebruiken, je moet ook een beetje denken zoals het programma. Dat neemt volgens mij toch een langere periode in dan eens wat tutorials bekijken, etc.
Pas tegen dat je het programma zowat kent, kan je beginnen je eigen anarchistische creatieve zelf te zijn.

(Ik heb het nu eigenlijk zowat over mezelf. Als je al ervaring met grafische software, ligt dat natuurlijk helemaal anders. Ik heb het over 'het programma al enkele dagen/weken in bezit en geïnteresseerd in digitale stuff'.)

DieselPower

Legacy Member
Photoshop is just another tool viniman... Ik denk dat ik toch maar mijn advies ga blijven geven.

onehundred

Legacy Member
Hier steun ik DieselPower in, om echt te leren is het best om te werk aan de hand van opdrachten. Als je direct wordt vrijgelaten van het begin dan kan je zeer rare dingen bekomen.

Toen een van mijn klanten me vrij spel gaf is dat nooit goed afgelopen, voornamelijk niet omdat ik toen nog tamelijk nieuw was. Als ze dat tegenwoordig zouden zeggen, dan krijgen ze iets afgewerkt als geen ander, zonder de fancy shit.

Als je vanaf het begin vrijgelaten wordt dan maak je dingen waar je veel tools en filters voor nodig hebt, maar vaak is het moeilijker en mooier om met weinig, veel te maken. En dat is tevens de beste manier om te leren en niet aangezien te worden als elke beginneling.

Ontopic: Whizzer, mag ik even gokken wat je zoal gebruikt hebt?
- Render: Lighting Effects
- Een render van iets dat op de aarde lijkt, je hebt hem gedraaid
- Iets zonachtigs, vlammen gemaakt door middel van de smudge-tool
- Text-tool, waar je de breedte van de letters afzonderlijk hebt veranderd. Daarop een stroke en bevel & emboss.

Met deze tools kan je veel leukere spullen maken.

vincentvc

Legacy Member
DieselPower zei:
Photoshop is just another tool viniman... Ik denk dat ik toch maar mijn advies ga blijven geven.

Ik praat zelfs nog niet eens over Photoshop. Heb het over u eerste grafisch programma. :)

Als je bijvoorbeeld piano wilt leren spelen, ga je toch ook niet beginnen met de moeilijkste melodieën? Met het simpele beginnen zie ik echt niets slechts in. En experimenteren ftw.

DieselPower

Legacy Member
Maakt ni uit, mijn statement still stands. En die analogie trekt op geen kloten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan