Archief - CLANSITE: UwG, work in progress

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stijneman

Legacy Member
Ik ben aan het werken aan de clansite van een vriendenclannetje en maak hem met photoshop, het is nog maar mijn 2de site nu da ik met photoshop probeer maar kdoe mijn best, hij oogt vind ik simpel en strak, da is ook zowa wa ik wil

Klikkie

ik heb geen flauw id hoe ik aan een logo moet beginnen voor mijn site dus mss wat tips hiervoor ?
er is nog beetje werk aan dus, het logo, en dan content, slices enzo van maken...
geef maar comments :)

Obliv`

Legacy Member
Tis nog niet echt een layout he :). Kzie gewoon een aantal boxjes en dat is het. Wat kan ik al zeggen?:
- meer kleur mag er al zeker in :)
- font voor de navigatie mag anders, vetter misschien

Maak hem eerst verder af en zet er wat inhoud op. Dan kunne we tenminste een fatsoendelijke check doen :)

Stijneman

Legacy Member
Obliv` zei:
Tis nog niet echt een layout he :). Kzie gewoon een aantal boxjes en dat is het. Wat kan ik al zeggen?:
- meer kleur mag er al zeker in :)
- font voor de navigatie mag anders, vetter misschien

Maak hem eerst verder af en zet er wat inhoud op. Dan kunne we tenminste een fatsoendelijke check doen :)
nja hfont, kweenie, khad een scherp font nodig da leesbaar was op 10pt voor menu, dan maar arial behouden...

meer kleuren: hmm geen flauw id welke te gebruiken, en waar :/ kwil het strak houden hé, geen oogverblinding of iets waar iemand die stoned op is regenbogen in herkent :p

Obliv`

Legacy Member
http://www.colormatch.dk/ hier kan je alvast wat met kleuren experimenteren. Breng iig al wat contrast tussen de achtergrond en de boxjes.
Google ook wat rond naar clansites en bekijk hun kleurenschema eens, zo leer je mss ook wel wat ...

virox

Legacy Member
Stijneman zei:
nja hfont, kweenie, khad een scherp font nodig da leesbaar was op 10pt voor menu, dan maar arial behouden...

meer kleuren: hmm geen flauw id welke te gebruiken, en waar :/ kwil het strak houden hé, geen oogverblinding of iets waar iemand die stoned op is regenbogen in herkent :p
subtiel kleurengebruik, lijntjes en kaderkes, opsommingstekens,...
Je kan da combineren met je tekst.

Voor header jah, lijk de meeste clansites zeker? samensmijtsel van screenshots van de game in kwestie.

Stijneman

Legacy Member
virox zei:
subtiel kleurengebruik, lijntjes en kaderkes, opsommingstekens,...
Je kan da combineren met je tekst.

Voor header jah, lijk de meeste clansites zeker? samensmijtsel van screenshots van de game in kwestie.
kweet, maar da kan ik net niet :)
en kzou het ook zo in donkerblauwe stijl doen, niet teveel blingbling, das voor nix nodig..

Obliv`

Legacy Member
Nie teveel blingbling daar heb je gelijk in.

Donkerblauw ... blauw is een gevaarlijke kleur om te gebruiken vind ik :). De meeste beginners gebruiken blauw op hen eerste websites, ik heb dat ook gedaan. En het trok meestal op nix :).

Op www.good-tutorials.com vind je zeker al wat uitleg over hoe je wat images kan blenden tot een mooie header :)

Stijneman

Legacy Member
Obliv` zei:
Nie teveel blingbling daar heb je gelijk in.

Donkerblauw ... blauw is een gevaarlijke kleur om te gebruiken vind ik :). De meeste beginners gebruiken blauw op hen eerste websites, ik heb dat ook gedaan. En het trok meestal op nix :).

Op www.good-tutorials.com vind je zeker al wat uitleg over hoe je wat images kan blenden tot een mooie header :)
thx :) is checken
mijn allereerste site met photoshop: klikkie
nooit echt afgewerkt, beetje tekst op gezet maar zoals er op staat kverveelde me en had geen doel :/ deze is met doel clansite hé :)

Obliv`

Legacy Member
laat aub die dinges als ., -=-, -{ voor je links weg :)
dus gewoon 'Stijneman' ipv '.Stijneman'

Stijneman

Legacy Member
Obliv` zei:
laat aub die dinges als ., -=-, -{ voor je links weg :)
dus gewoon 'Stijneman' ipv '.Stijneman'
hehe, njah ma ik werk nemeer aan die site ze, ik hou mij bezig met die van UwG nu ask tijd heb :/ ben just thuis
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan