sabaoth
Legacy Member
ik moet voor een schoolprojectje Vier op een rij programmeren in C, op zich niet zo moeilijk maar ik wil mijn grafisch gedeelte van het spel toch iets specialer aanpakken.
Ik dacht er aan om mijn bord en de muntjes te tekenen in OpenGL of is dit mischien een beetje overkill?
Ik heb al wat naar tutorials gezocht maar ik vindt nerges een goede tutorial die uitlegt hoe je simpel een 2D vierkant kunt tekene en er dan cirkels(muntjes) aan toe te voegen op bepaalde locaties(als er een zet is gebeurt).
Zou iemand mij misschien kunnen helpen? of heeft er iemand een beter idee dan OpenGL?
Ik dacht er aan om mijn bord en de muntjes te tekenen in OpenGL of is dit mischien een beetje overkill?

Ik heb al wat naar tutorials gezocht maar ik vindt nerges een goede tutorial die uitlegt hoe je simpel een 2D vierkant kunt tekene en er dan cirkels(muntjes) aan toe te voegen op bepaalde locaties(als er een zet is gebeurt).
Zou iemand mij misschien kunnen helpen? of heeft er iemand een beter idee dan OpenGL?