Archief - Canon EOS450D op reis meenemen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

__Sara

Legacy Member
Hallo,

Enkele weken geleden heb ik mezelf een Canon EOS450D gekocht. Nu is het zo dat ik over een maand naar Ghana ga (inleefreis) voor twee weken.
'k Had eigenlijk heel graag mijn camera meegedaan, maar ik weet niet of dat wel het slimste is ..
Het is daar wel behoorlijk warm (40°C) .. dus zou de camera defect kunnen geraken als je hem meeneemt? Indien ja, kan je hier iets tegen doen, of laat je hem beter thuis?

Groetjes

wouter_dc

Legacy Member
40°C is echt ni zo warm. Kheb em al in warmere omstandigheden gebruikt :) Hou em gewoon in uw handbagage tijdens de reis, en daar gaat niks aankomen. Meenemen die handel :)

__Sara

Legacy Member
Zeker, want in de technische beschrijving van het toestel stond wel tot 40°C :-S Daarmee dat ik twijfel

GeeKer

Legacy Member
Neem hem mee, maar laat hem niet een hele dag in auto liggen die in de zon staat geparkeerd. Dat geld trouwens voor al uw multimedia gadgets :) Batterijen kunnen warm worden en ontploffen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Dat moet wel lukken hoor. Enkel zien dat als je de lenzen verwisselt, er niet te veel stof tussen komt. Je toestel in de zon zelf leggen is natuurlijk ook niet geweldig goed, zorg dus dat hij zoveel mogelijk in de schaduw blijft. Maar of er direct iets gaat aankomen, ik betwijfel het. Die camera's worden ook niet op de koelste plekken ter aarde gemaakt :).

Joeri

Legacy Member
Je koopt een camera niet om hem thuis te laten he, meenemen!
40°C is echt niks, enkel zoals de rest zegt opletten voor stof en vermijden om achter glas te leggen.

Matt.

Legacy Member
Gewoon wegbergen wanneer ge hem nie gebruikt (en in de zon loopt. Met da die camera's meestal zwart zijn, warmt da pbb ook wel snel op als ge constant in de zon loopt). 'k Denk zolang da ge als persoon de hitte kunt weerstaan, da voor uw camera ook wel geen probleem zal zijn. :p

Foto's wel hier posten als ge terugzijt!

el shorty

Legacy Member
die technische beschrijvingen trekken op niets

Mijn camera kan in theorie niet lager dan 2 graden positief gaan. Ik heb hem echter al gebruikt bij -20 en lager... Die limieten zijn heeel los, waarom: omdat je er anders op afgerekend wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan