Archief - Canon EOS 5D MKII

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GeeKer

Legacy Member
Eindelijk! Na te lang te moeten wachten hebben ze heb aangekondigd.

http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkII/

Uitschieters:

21 megapixel
ISO 100 - 6400 calibrated range, ISO 50 - 25600 expansion
Movie recording in live view (1080p H.264 up to 12 minutes, VGA H.264 up to 24 mins per clip)

• US: $ 2,699
• EU: € 2,499 !!!
• UK: £ 2,299

Xo0

Legacy Member
ITS SO GOING TO BE MINE!!!!
512.gif


Beste nieuws van de week.

Joeri

Legacy Member
Geen verassingen eigenlijk, upgrades en releaseprijs zoals verwacht.
Gelukkig is er eigenlijk geen enkele functie die me echt kan overtuigen hem te gaan halen, bespaart me een gat in m'n portefeuille :)

MilM: zijn hier en daar al wel wat high-iso samples te vinden, looks good

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ah EINDELIJK is hij er dan :p

canon volgt al drekt nikon met de mogelijkheid tot filmkes maken ^^

GeeKer

Legacy Member
Pixations zei:
jeej! niet dat we daar veel aan hebben :)

Indien de qualiteit zo goed gaat zijn als ze beloven kan dit wel eens aardig aanslaan. Ik denk maar aan persfotograven, die kunnen met zowel stills als video op de redactie aankomen.

Tevens gaat dit wel problemen met zich opbrengen. Ik denk maar aan evenementen waar 1 camera crew een exclusiviteits contract heeft om te filmen... Nu is elke fotograaf in staat om te filmen.

Joeri

Legacy Member
Maar de 5D is absoluut geen camera voor persfotografen. Voor freelancers kan het idd nuttig zijn als het in een 1D camera komt, maar 'k denk niet dat dit van toepassing is voor de 5D.

En het probleem dat je beschrijft is een van de belangrijkste redenen waarom ik zelf geen fan ben van die videofuncties in fotocamera's.

Typhon`

Legacy Member
Ik dacht dat je met de D90 niet kon autofocussen tijdens het filmen? Bij deze wel dan?
Nuja videofunctie is tof, maar zal nog in zijn beginfase zitten zodanig dat het waarschijnlijk te beperkt is voor een (semi)-pro.

Gromme

Legacy Member
Bij die video-opname denk ik meer aan.... een opname maken van iets waar je foto's van maakt zodoende je erna weer kan bekijken of laten bekijken en misschien daarop voortgaand je kan bepalen hoe je het misschien nog had kunnen doen. Als dat logisch klinkt althans.

Typhon`

Legacy Member
uhm nee.
En een 5D is net wel toch een camera voor persfotografen?
Waarom zou dat niet zo zijn?

Joeri

Legacy Member
Typhon` zei:
En een 5D is net wel toch een camera voor persfotografen?
Waarom zou dat niet zo zijn?

Een 5D(II) is veel te traag (fps+focus) en op volle resolutie veel te zware bestanden om vlug af te werken, 1D is de camera voor die groep. Die gaan nog liever voor een xxD of zelfs xxxD camera dan.
Voornaamste doelgroep van de 5D reeks zijn nog steeds concert-, landschaps-, model- en in mindere mate trouwfotografen.

Typhon`

Legacy Member
Concertfotografie ook in mindere mate hoor, het scherpe gebied bij pakweg 2.8 is veel te klein om altijd correct te zijn, en bij concertfotografie moet je net marge hebben want scherpstellen is heel moeilijk door het beperkte licht/snelheid van de actie. De 5D werd vooral als een ideale camera daarvoor gezien in het pre-D300/D700/50D/etc tijdperk door zijn goede ruisprestaties.

Joeri

Legacy Member
Idd, maar de ruiseigenschappen zijn/waren inderdaad wel de grote troef toen voor die groep. Concertfotografie heb ik lang nimeer gevolgd, maar 'k ken er toch wel een deel die de 5D graag genoeg gebruikten daarvoor, ondanks de vrij zwakke AF (onbegrijpelijk dat de 5DII nog steeds dezelfde af-unit heeft, dat was de voornaamste klacht samen met de print-button bij de originele)
Enkel ruis was niet echt het argument voor de 5D hoor, het ging meer om de algemene beeldkwaliteit, deels te danken aan de FF. Technologie staat niet stil dus vele uitgesproken voordelen van de originele 5D zijn niet echt meer relevant (resolutie, ruis, DR), desalniettemin, voor een 3 jaar oud model te zijn is de beeldkwaliteit nog steeds top en in de low-iso range moeten de huidige toppers het er dikwijls nog steeds tegen afleggen (oa het dunne low-pass filter en lage pixeldensiteit zullen hier wel voor iets tussenzitten)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan