Archief - Begin portfolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mightyflup

Legacy Member
zijn een paar jpegs van met wat ik bezig ben.
van de inhoudstabel bennek compleet niet tevreden, alle tips en ideeën zen welkom!

Het voorblad

voorblad2_by_mightyflup.jpg


De inhoudstabel

inhoudstabel_by_mightyflup.jpg


Foto's

voorblad_by_mightyflup.jpg

LeSec

Legacy Member
Niet echt fan van de verschillende kleurtjes en al helemaal niet van de plakkertjes aan de hoeken van de foto's.

Kvind het persoonlijk wat te druk overkomen in het algemeen... En persoonlijk zie ik foto's liever apart op elke bladzijde dan enkele in 1 keer. Ma bon dat kan ik begrijpen aangezien ge die portfolio wss opstuurt om nooit meer terug te krijgen.. Maar voor een portfolioboek die ge terugkrijgt zou ik ze elk apart zetten, foto's zullen imo beter tot hun recht komen dan :)

Die grainy papiertexture derbovenop vind ik wel cava maar de rest past er precies zo niet bij..

Flipkikker

Legacy Member
Uw typo komt nogal oudbollig over hier,
inhoudstafel zou ik volledig durven weglaten in uw geval,
zet beter eerst persoonlijke informatie en cv vóór je foto's en grafisch werk.

Als je dan toch plakkers op de foto's zet, zorg dan voor wat meer "realisme",
over de witte randen zie ik nu niets van de plakker, ook ontbreekt een lichte schaduwrand die het geheel wat extra diepte geeft...

mightyflup

Legacy Member
oei te druk :) kwou het nog drukker maken ;)
mja apart of samen... tis voor in nen pdf en kwil gene pdf van 50 pagina's denk dat bedrijven niet de tijd hebben om 50+ pagina's te doorlopen, tis gewoon om een beeld te geven van men foto's. (heb ook meerdere onderverdelingen en zou dan nog meer pagina's worden)
kleurtjes van voorblad dan? want in de rest zit alleen witte tekst en 1 kleur tekst.
plakkertjes jah is al teveel gedaan kzal es zien, kem al jaren nietsmeer ontworpen (behalve men geboortekaartje) dusja moet beke bijleren

mightyflup

Legacy Member
Flipkikker zei:
Uw typo komt nogal oudbollig over hier,
inhoudstafel zou ik volledig durven weglaten in uw geval,
zet beter eerst persoonlijke informatie en cv vóór je foto's en grafisch werk.

Als je dan toch plakkers op de foto's zet, zorg dan voor wat meer "realisme",
over de witte randen zie ik nu niets van de plakker, ook ontbreekt een lichte schaduwrand die het geheel wat extra diepte geeft...

en dan denk ik: als ge iets op een blad vastplakt, geeft dat dan een schaduwrand? toch wel miniem hoor :)
bon plakkerkes gaan weg, enigste dak gebruikt heb da niet van mezelf komt (free brushke) en krijgt kritiek das wel goe :D

Mienod

Legacy Member
Ik vind de brushes en dergelijke niet mooi. Dat weerspiegeld niet de stijl van jou foto's en dat is een beetje jammer :)

Joeri

Legacy Member
50 pagina's?
Ik steek maximum 10-15 werken in m'n portfoliomap, meer doe je dikwijls meer kwaad dan goeds mee imo.

UnD3RD0G

Legacy Member
ik vind het lettertype absoluut niet passen... imo offc
alsook de accolades , ben ik absoluut geen fan van,
alsook de 5 verschillende types tekstgrootes, die niet bij elkaar passen, beter 2 of 3 maar gebruik ze deftig

Joeri

Legacy Member
fireflymr zei:
Hij wilt géén 50 pg's :)

Mja, idd, beetje verkeerd verwoord: Er wordt gesproken van 50p indien er slechts 1 foto/pagina zou staan, komt nog steeds op hetzelfde neer; een vrij groot aantal foto's voor een portfolio imo

Soit, over het ontwerp: ik ben persoonlijk een voorstander van less-is-more. Je foto's spreken voor zichzelf en zullen de aandacht die ze verdienen wel krijgen, het heeft naar mijn mening echt geen nut om daar die schreeuwerige opmaak rond te zetten.

Typhon`

Legacy Member
ik snap niet waarom je al die shit errond wilt. Een foto moet op zich spreken, en daarvoor is een egale achtergrond in de grijswaarde-range (wit, zwart, donkergrijs etc) ideaal voor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan