Neuskeutel
Legacy Member
Ik ben momenteel asp.net aan het leren samen met dreamweaver.
Nu heb ik een probleem als ik wil connecten naar m'n Access database, ik denk dat het probleem aan dreamweaver ligt :
*Ik klik op "+" in de databases tab om een OLEDB database toe te voegen.
*Daar geef ik een naam in en klik op build om m'n connectionstring op te bouwen maar dan gebeurt niks meer, ik mag zoveel op build klikken als ik wil, er komt geen scherm tevoorschijn.
*Dan maar even geprobeerd om vanuit Visual Basic 6 een connectie te leggen naar die access database -> geen probleem
*Ik dacht geen probleem, dan geef ik gewoon de connectionstring zelf in in Dreamweaver. -> Dat werkt dus maar half. Dreamweaver zegt dat connectie gelukt is maar er komen geen tabellen of queries tevoorschijn. Screen
Aan de Microsoft Jet4.0 driver ligt het waarschijnlijk niet want vanuit VB connect ik probleemloos en kan ik data uit de database halen.
Gekend probleem? Wat kan ik doen? Dreamweaver herinstallen?
Nu heb ik een probleem als ik wil connecten naar m'n Access database, ik denk dat het probleem aan dreamweaver ligt :
*Ik klik op "+" in de databases tab om een OLEDB database toe te voegen.
*Daar geef ik een naam in en klik op build om m'n connectionstring op te bouwen maar dan gebeurt niks meer, ik mag zoveel op build klikken als ik wil, er komt geen scherm tevoorschijn.
*Dan maar even geprobeerd om vanuit Visual Basic 6 een connectie te leggen naar die access database -> geen probleem
*Ik dacht geen probleem, dan geef ik gewoon de connectionstring zelf in in Dreamweaver. -> Dat werkt dus maar half. Dreamweaver zegt dat connectie gelukt is maar er komen geen tabellen of queries tevoorschijn. Screen
Aan de Microsoft Jet4.0 driver ligt het waarschijnlijk niet want vanuit VB connect ik probleemloos en kan ik data uit de database halen.
Gekend probleem? Wat kan ik doen? Dreamweaver herinstallen?