Archief - ASP.NET: Localhost probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

La Esterella

Legacy Member
Ik ben bezig met mijn pc te configureren voor asp.net. Je kan IIS installeren + Visual Web developer maar ik zou zelf gewoon in kladblok mijn aspx pagina's willen ontwerpen. Ik heb de instructies gevolgt op deze site:
http://www.vbip.com/books/1861005040/chapter_5040_08.asp
maar zit nu met een probleem. Ik heb alles denk ik juist gedaan , IIS is geinstalled, heb een wwwroot onder mijn C: schijf staan en al. Maar nu staat er op die site dat ik een asp.net pagina kan testen door gewoon in mn browser
http://localhost/pagina.aspx in te typen. Helaas krijg ik zowel in Firefox als in IE een venstertje waar men een username en paswoord vraagt, terwijl ik helemaal geen ingesteld heb. Aan mn firewall ligt het niet, ik heb deze reeds eens uitgeschakeld en heb nog steeds het zelfde probleem. Weet er iemand hoe ik deze optie uitschakel zodat ik een aspx pagina kan bekijken in de browser ?


Dank bij voorbaat!

Obliv`

Legacy Member
probeer eens:
Internet-services (IIS) - Default Web Site - Rechtsklik, Eigenschappen - Tablad Mapbeveilinging - Anonieme toegang ... - Bewerken - Anonieme toegang aanvinken - Ok

La Esterella

Legacy Member
@Obliv: het is gelukt. Het werkt in IE, maar helaas niet in Firefox en deze browser gebruik ik vaker. In firefox vraagt ie nog steeds naar het paswoord en de username. Ik heb deze reeds eens veranderend bij de anonieme toegang, ik hoop dat dit mocht ??? Maar hij wil het nog niet aanvaarden. Of ben ik best van de IIS een te stoppen en opnieuw eens te starten ?

EnZyMeX

Legacy Member
Hoe staan de NTFS rechten op de map waar je pagina in staat ?

La Esterella

Legacy Member
EnZyMeX zei:
Hoe staan de NTFS rechten op de map waar je pagina in staat ?

alle permissies zijn gegeven,read, write, uitvoeren van scripts etc. In IE werkt de localhost wel maar firefox vraag altijd naar een username en paswoord :

"voer gebruikersnaam en wachtwoord in voor """" op localhost"

Drone

Legacy Member
Probeer ASPNET eens toe te voegen, dit doe je door: browse > advance > find now > ASPNET aanklikken > OK. Je kan ook gewoon computername/ASPNET invullen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan