Archief - ASP: 2 DB's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heerschappy

Legacy Member
is het mogelijk om met asp met 2 databases tegelijk te werken(met 2 connecties dus)

Als ik dit uitvoer geeft hij altyd een error weer dat de database alleen lezen is

Code:
<%
Dim rsOrder
Dim rsOrder_numRows

Set rsOrder = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsOrder.ActiveConnection = MM_ConnOrders_STRING
rsOrder.Source = "SELECT * FROM tblOrders"
rsOrder.CursorType = 0
rsOrder.CursorLocation = 2
rsOrder.LockType = 3
rsOrder.Open()

rsOrder_numRows = 0
%>

<% 
	rsOrder.MoveLast 
	rsOrder.AddNew
	rsOrder("Naam") = strNaam
	rsOrder("Straat/Nr") = strStraat
	rsOrder("Plaats") = strPlaats
	rsOrder("Postcode") = strPostcode
	rsOrder("Land") = strLand
	rsOrder("TelefoonNr") = strTel	
	rsOrder("FaxNr") = strFax
	rsOrder("Mededeling") = strMededeling
	rsOrder.Update
  %>

 <%
rsOrder.Close()
Set rsOrder = Nothing
%>

Boddah

Legacy Member
tuurlijk gaat dat. moet je gewoon 2 connection strings definieren. maar het lijkt mij gewoon niet echt praktisch.

Ramm

Legacy Member
Wat is het nut van 2 aparte databases? Je kan dan beter gewoon een paar extra tabellen maken in je 1e database. Het probleem met je read-only-db heeft niks te maken met het feit dat je 2 databases gebruikt.

http://itinfo.mit.edu/article.php?id=7324

Als dat je niet helpt moet je maar eens zoeken op google naar "xp ntfs permissions"

DJ_Trash

Legacy Member
Ramm zei:
Wat is het nut van 2 aparte databases? Je kan dan beter gewoon een paar extra tabellen maken in....QUOTE]

:D

Het nut is groot

Stel dat je een centraal userbeheer wilt gebruiken waarin de users en hun rechten op verschillende systemen hangen aan verschilende db's wil regelen?

of je wil enkele zaken vergelijken zonder ze te moeten copy'en etc

RpR

Legacy Member
DJ_Trash zei:
Ramm zei:
Wat is het nut van 2 aparte databases? Je kan dan beter gewoon een paar extra tabellen maken in....QUOTE]

:D

Het nut is groot

Stel dat je een centraal userbeheer wilt gebruiken waarin de users en hun rechten op verschillende systemen hangen aan verschilende db's wil regelen?

of je wil enkele zaken vergelijken zonder ze te moeten copy'en etc
Dan kan je op database niveau ook nog zo een copy nemen.

Maar met een goede security kan je het nog altijd het beste in 1 tabel

DJ_Trash

Legacy Member
ja eventueel...

is echter EEN voorbeeld om te weerleggen da multiple DB's in realiteit wel voorkomt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan